Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • som svar på: Resultatbaserad SEO #187032
    folke123
    Deltagare

    @Dawey 94704 wrote:

    Varför är just det så viktigt att betala genom procent av försäljning?

    Det finns andra sätt att garantera att en kund är nöjd samtidigt som du vet vad du betalar och kan planera en budget efter det.

    Anledningen är ju förstås för att man bara betalar för resultat, och därför tar bort en del av risken.

    folke123
    Deltagare

    En grej jag tänker hade varit cool, om ni får upp er följarskara, är att typ lägga upp omröstning om vad nästa öl/cider ska bli. (Om ni gör mindre produktioner).

    Dvs typ att folk får rösta om nästa öl blir en IPA eller en stout

    som svar på: Ombildning från enskild firma till AB #183400
    folke123
    Deltagare

    @Stefan72 89510 wrote:

    är man inte hemma på området så tror jag det lönar sig att anlita nån som kan…….

    Det där är ju inte ett så givande svar, givetvis kan man lära sig det här precis som allt annat, det är ju simpel bokföring och inte rakteforskning

    som svar på: Bokföring av Payson försäljning #183301
    folke123
    Deltagare

    Har sett att fortnox har en integration mot Payson, men den hjälper inte mig.

    Det kräver att jag då lägger in fakturor i fortnox, jag har inga fakturor där

    som svar på: Bokföring av Payson försäljning #183290
    folke123
    Deltagare

    @Stefan72 89350 wrote:

    ok, ja då borde du ju kunna få ut en rapport per dag eller vecka eller vad det nu kan vara.
    Det ska ju dock poängteras att all försäljning ska bokföras dag för dag om man ska vara petig.

    Hur petig är skatteverket? och vad händer om jag bokför säg alla köp för en månad i en verifikation och skatteverket vill granska?

    som svar på: Bokföring av Payson försäljning #183287
    folke123
    Deltagare

    Hej,

    Det enda vi har är att det genereras en faktura i Payson/Klarna.

    Så det jag egentligen vill göra är ju att få in dem i bokföringssystemet så smidigt som möjligt

    som svar på: Klarna Checkout – frågor och svar #183077
    folke123
    Deltagare

    Hej, vi kör klarna just nu i testläget och har hittat ett par grejer vi inte förstår (eller så beror de på just att vi ligger i testläge)

    1) När man gör ett köp så får man som kund inget mail (t.ex med sin faktura) men vi kan se fakturorna i online.testdrive.klarna

    2) Jag kan inte se alternativet banköverföring som betalningsalternativ. (Eller det syns som ett alternativ innan man fyllt i sina personliga uppgifter men inte sen när man faktiskt ska välja hur man betalar)

    3) Trots att jag har rutan “Kom ihåg mig på den här enheten” ikryssad så fylls inte mina uppgifter i automatiskt om jag försöker göra ett nytt köp. (dvs köper en gång och sen går in på vår sida för att förnya min bevakning och köpa igen)

    EDIT:

    Om någon vill gå in och titta på vår klarna lösning så ligger den på https://snabbostad.se/users/klarna
    (den är i testläge så inga skarpa köp görs, dock är Payson aktivt även på den sidan)

    som svar på: Ha med ".se" i sitt namn #182190
    folke123
    Deltagare

    @Stefan72 87885 wrote:

    nä men de större drakarna kommer ganska högt upp i sökningarna också………skippar man ändelsen så lär det ju till att man vet att man kommer först i sökningen.

    Förstår inte riktigt vad du menar?

    Men det verkar som konsensus är att det är bättre att ha med “.se” än inte om man endast finns på internet?

    som svar på: Ha med ".se" i sitt namn #182169
    folke123
    Deltagare

    @spelet 87866 wrote:

    Vi har presenterat oss som företagsnamnet, med loggan.
    .se är egentligen en hänvisning till adressen på nätet och vilken landsdomän ni finns på.
    Hur tänker du om blocket, tradera osv.
    Men gör du reklam för att kunderna ska hitta dig är det bra med att tala om vart ni finns.
    Eller om företag inte kan köpa .se och .com är ledigt då måste man nog jobba lite hårdare för att få det inpräntat i skallen på kunderna.
    Datorbutiken.com osv..

    Men vi kanske gör fel, vi är nya och verkligen inga experter.

    Tänker att vi finns bara på nätet, vad .se egentligen är spelar ju ingen roll om vi inte tänker byta domän :)

    Tänker just det att har man med .se och någon säger ens namn eller det står någonstans etc så vet personen alltid var man hittar oss.

    Kan ju inte vara helt galet att göra eftersom det finns såna sidor (datorbutiken.com t.ex och komplett.se också) men samtidigt är inte alla det, komplett heter väl inte “dustinhome.se” eller?

    som svar på: Betalsätt för prenumerationer #182018
    folke123
    Deltagare

    @robertpohl 87648 wrote:

    Hej,
    Här är ett tips på en artikel om prenumerationer:
    https://www.mondido.com/blog/lank-betalningar-med-prenumerationer

    Du kan även läsa mer här:
    https://www.mondido.com/recurring

    Mvh,
    Robert

    Hej,

    fungerar återkommande betalningar bara med kort? Eller kan en kund köpa en prenumeration och få återkommande dragningar direkt från sitt bankkonto eller få fakturor varje månad etc?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)