Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • som svar på: Klipster – någon som testat? #173826
    speedygee2002
    Deltagare

    Jag har nyttjat både rabble och klipster i lite olika kampanjer. Dem kampanjerna som gett oss bäst utdelning har vart ex 50kr 100kr för nya kunder vid köp över 400kr, ett utmärkt sätt för att plantera nya kunder. Tar ett tag att få en bra spinn på det så det gäller o testa kampanjerna. Lycka till!

    som svar på: Öppna första e-handel #176581
    speedygee2002
    Deltagare

    Hej!
    Synd att du inte fått svar ännu, men jag ger det ett försök:

    Regga företag:
    Jag hade personligen starkt rekommenderat dig att göra detta redan i början: detta då ex en kortinlösenleverantör (ex Klarna, payson etc) kommer kräva detta av dig.

    Ett annat alternativ om du är tveksam kring detta är att du kollar på frilansföretag, dvs möjligheten att hyra en arbetsgivare att fakturera med.

    Nu för tiden är det väldigt enkelt att registrerar eget företag och Skatteverket har även startup kurser som är kostnadsfria.

    Min sammanfattning på detta är att det är en god idé att påbörja din ehandelsresa korrekt, du behöver inte regga ett aktiebolag men börja med ett egetföretag med f-skatt.

    Gällande Lego så kan det nog stämma att det är rätt hårda med copyright så kolla andra alternativa gadjets. Kolla även Aliexpress som har lägre minimienheter i beställningskrav.

    Lycka till :)

    @timpelt 79640 wrote:

    Hej!
    Sitter här och funderar och är riktigt sugen på att öppna min första “e-handel” åtminstonde går iden under detta. Tanken är att starta upp ett företag där man följer eller subscribar till en låda som man får hem varje månad och som har ett nytt tema varje månad detta är väldigt vanligt i USA och jag är väldigt säker på att konceptet går hem här också.

    Så tanken är att göra det gaming inriktat, massa nördiga leksaker och gadgets varje månad.

    Nu till min fråga, måste jag registera f-skattsedel eller kan jag pröva först och skatta det under hobbyverksamhet för att se om det går bra eller inte?

    Och är det någon som vet vart man kan köpa in te.x lego, leksakgubbar från olika spel m.m. Jag har kollat på alibaba men som jag har förstått det så får man inte sälja det vidare då det ligger under copyright lagen om det är ett märke?

    som svar på: GSERP => Wincher? #176226
    speedygee2002
    Deltagare

    NU försvann min trial, men ni får gärna uppdatera om hur alla buggar löses. Jag avvaktar med spänning för att se om de lyckas ro detta i hamn med ett fungerande program.

    som svar på: Woocommerce status 2014 #176199
    speedygee2002
    Deltagare

    @TommyK Härligt med input, för övrigt snygg hemsida du länkar till.

    som svar på: GSERP => Wincher? #176198
    speedygee2002
    Deltagare

    Jag har tre dagar kvar på min prövotid. Idag när jag ska logga in står det:
    Server internal error

    Jag hade föreslagit att man kanske ska förlänga trial/prövotiden tills dess att programmet faktiskt funkar. Tycker programmet är intressant och ger bra information, men jag vet inte om jag anser att den är i den nivån att man kan ta betalt för den.

    som svar på: Woocommerce status 2014 #176151
    speedygee2002
    Deltagare

    @lenp 79139 wrote:

    Motivering till denna begränsning skulle vara intressant att höra mer om.

    Hej!

    Motiveringen jag menar med detta är att många produkter ökar storleken på webbshoppens databas som i sin tur slöar ner uppladdning av webbplats.

    Många jag pratat med har uppfattat att deras hemsidor blivit väldigt slöa efter att ha utökat ed mycket produkter.

    Det är ju ioförsig ett serverproblem som uppstår, men jag tror dock att man bör ha det i bagaget om man planerar att starta en webbshop med en begränsad budget 😎

    som svar på: Förlust av ranking på Tex googel vid byte av plattfrom? #176133
    speedygee2002
    Deltagare

    Är inte insatt i Prestashop.

    Men vad det gäller struktur så hade jag rekommenderat dig att försöka ha kvar samma länkstruktur

    ex:
    http://www.minhemsida.se/minkategori/minproduktnamn

    Detta så sökmotorerna ha indexerat detta och det är detta som dyker upp när kunderna söker på dina produkter.

    Jag hade gärna sökt på seo redirect 301
    Detta förklarar en del om syftet med att ha kvar gamla länkar samt att om du inte har de så kan du “hinta” google vart den hittar ersättningssidan.

    som svar på: Woocommerce status 2014 #176132
    speedygee2002
    Deltagare

    Vi använder idag woocommerce på 5 sidor och har kört på det sen vi startade.
    Personligen tycker jag det funkar bra. Sen har vi själva vart bra på att komplettera saker vi saknat då mest med spårning av marknadsföring.

    Vet ej n’r du kikade på woocommerce senast, men det är enligt statisktik nu en av världens mest installerade ehandelsplatformar.

    En nackdel många tycker är att det kostar mycket att bygga på extra funktioner eller om man ska köpa en del plugins som är färdigkodade.

    Såvida du inte arbetar med mer än 50 produkter så tycker jag att den passar det mesta.

    som svar på: Postnord lyckas skicka ett paket till fel land! #176056
    speedygee2002
    Deltagare

    Måste bara dela med mig brevet som jag fick av PissNord.

    På bilden så kan ni se det inrigade i rött och jag citerar:

    “Eftersom det gått så lång tid sedan du kontaktade oss ber vi dig att kryssa i för det svar som gäller nu och skicka det till oss i det bifogade svarskuveret inom 14 dgr”

    1) Jag har sökt dem konstant på kundtjänst utan att jag kunnat få kontakt reklamation som enligt kundtjänst “inte” har ett direktnummer eller någon telefonnummer alls.

    2) JAG fick tag i direktnummret till reklamation och när jag pratade med dem runt 20 aug. Så var mitt ärende inte ännu påbörjat.

    På svart på vitt så kan ni se vilket j*vla pajasföretag Postnord verkligen är.

    som svar på: Postnord lyckas skicka ett paket till fel land! #176053
    speedygee2002
    Deltagare

    Uppdateringsdags då:

    Sen jag lyckades få tag i PostNord dåliga reklamationsavdelning senast, så har jag nu fått ett snigelbrev med att de har påbörjat hanteringen av min reklamationsärende. Det framgår inte att det gjort något eller vad.

    I brevet så framgår det att jag ska skriva tillbaka till dem (skicka brev till dem) med svar på om jag vill att de ska fortsätta “utreda” mitt ärende, eller ifall jag vill låta det vara.
    Typ att företaget frågar: har du tröttnat ännu eller ska vi fortsätta att göra det eländigt för dig..

    Utreda inom parentes, för ingen utredning har skett. Paketet är fortfarande vilse i ett felaktigt land än avsedda landet det skulle skickas till.

    Av formalitet så har jag i brevet skickat med en uppmaning på att jag vill ha mina pengar tillbaka för den ej levererade tjänsten samt ersättning för försvunnen gods.

    Imorn så kommer jag ytterligare än gång behöva jaga kundtjänst till telefon.
    Uppdatering följer…

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)