Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Alternativ till delbetala/Faktura

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103879
    Mats T
    Deltagare

    Hej alla

    Vi har kört Payer kort/konto i kombination med Handelsbanken Finans/Ecster för delbetalning och faktura. 90% av alla kortköp är med betaltkort, och med ett medelavslut över 6000 kr sitter Payer säkert inför framtiden med avgiften 2 kr/avslut!!

    För kredit/faktura funderar vi hur vi skall göra. Någon annan som utvärderat olika lösningar??

    – Klarna är väl allt eller inget(?), viket faller på att vi tänker behålla Payer.
    – Ecster använder bank-ID för kreditkontroll. Framtidens melodi??
    – Andra alternativ för kredit/faktura????

    Vänligen

    Mats

    #182868
    Ekraft
    Deltagare

    Kika på Svea, de erbjuder fakturabetalning och är rätt så stora. Det är inte otroligt att en sådan aktör skulle kunna ge er betalt en provision för varje kund som väljer att delbetala med sådana snittorder.

    #182870
    BrunoH
    Deltagare

    Hej,
    Svea som sagt men också deras dotterbolag, Payson (dock tror jag att de är inte de billigaste).

    #182871
    markus.jansson
    Deltagare

    Hej Mats!

    Vad roligt att du är nöjd med tjänsten! Vi har numera även fakturaköp med vår faktura och ny Delbetalning. Swish kommer även starta upp sin Swish Handel igen här i början på 2017, så då finns det också.

    Id-kontroll med Mobilt BankID kommer finnas valbart och tillgängligt nästa år enligt plan.

    Beroende på vilket sätt det är integrerat eller vilken modul du använder kan du vara igång med de nya på nolltid.

    Ring oss eller maila så kan vi hjälpa till att koppla på de andra betalsätten om det är intressant.

    Mvh Markus
    Product Manager på Payer.se

    #183076
    Mats T
    Deltagare

    Tack för alla bra svar.

    Payer mejlade mig i veckan och meddelade att man avsåg övergå till procentuella inlösenavgifter även för svenska bankkort och att övergången skulle ske 170213. Samtidigt införs en lägsta avgift för dessa kort på 3 kr. Allt med hänvisning till EU:s PSD2-direktiv.

    För vår del skulle inlösenkostnaden öka med minst 50% (för avslut upp till 200 kr). För vårt medelavslut på 6 000 kr skulle inlösenavgiften öka till 90 kr (+45 ggr).

    Efter kontakt med Payer visade det sig att förändringen inte var obligatorisk – Under förutsättning att man kontaktade Payer före 170213. Jag tycker inte att deras mejl tydligt angav denna möjlighet.

    Se upp alla med Payer!

    #183115
    markus.jansson
    Deltagare

    Tack för uppmärksamheten. Jag har sett till så att vi skickat ut ett nytt mail till alla kunder där vi i början förtydligar att det är valfritt att byta. Att vårt mål är att alla kunder ska få totalt sett billigare kostnader för kortbetalning jämfört med vad de har med eget inlösenavtal.

    Alla har lite olika snittorder och om det inte blir mer fördelaktigt, så uppmanar vi att kontakta oss för att se över prismodellen baserat på situationen. Gör gärna det du också så kan vi se om vi kan förbättra det, eller så kan du ligga kvar på 2 kr/st.

    /Markus

    #183134
    isako
    Deltagare

    @Mats T 88772 wrote:

    Hej alla

    Vi har kört Payer kort/konto i kombination med Handelsbanken Finans/Ecster för delbetalning och faktura. 90% av alla kortköp är med betaltkort, och med ett medelavslut över 6000 kr sitter Payer säkert inför framtiden med avgiften 2 kr/avslut!!

    För kredit/faktura funderar vi hur vi skall göra. Någon annan som utvärderat olika lösningar??

    – Klarna är väl allt eller inget(?), viket faller på att vi tänker behålla Payer.
    – Ecster använder bank-ID för kreditkontroll. Framtidens melodi??
    – Andra alternativ för kredit/faktura????

    Vänligen

    Mats

    Hej Mats!

    Jag blev nyfiken, vad menar du med att Ecster använder bank-ID för kreditkoll? Kollar deras modeller på mina transaktioner genom att jag loggar in via bank-ID eller handlar det mer om “identifiera” mig som person?

    #183286
    Mats T
    Deltagare

    @isako 89133 wrote:

    Hej Mats!

    Jag blev nyfiken, vad menar du med att Ecster använder bank-ID för kreditkoll? Kollar deras modeller på mina transaktioner genom att jag loggar in via bank-ID eller handlar det mer om “identifiera” mig som person?

    Ledsen för sent svar

    Bank-ID har säkert många fördelar, men huvudpoängen för kreditgivaren måste väl vara identifieringen?!

    Vänligen

    Mats

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.