Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem QuickPay

Etiketter: 

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103989
    Lorre
    Deltagare

    Hej Handlare!

    Är det någon som testat QuickPay??

    Använder idag Payson, men jag tycker att det är på tok för dyrt för korttransaktionerna.

    Skulle sparat över 10t om året om vi bytte till QuickPay, men det låter nästan för bra så man blir lite orolig.

    Någon som har några erfarenheter??

    #183362
    ulrikmoe
    Medlem

    Hej Lorre,

    QuickPay er en af de mest benyttede betalingsgateways i Danmark. Jeg har selv brugt dem tilbage i 2010 og det gik helt fint. Jeg kan i øvrigt anbefale kortgebyr.dk (open source og non-profit), som er en dansk prissammenligning betalingsløsninger (betalväxel), som jeg har været med til at lave.

    Jeg ved en masse om betalingsbranchen, så du skal endelig skrive hvis jeg kan hjælpe, men du må leve med at jeg svarer på dansk – mit svenske är inte så bra :D

    #183369
    Didrik
    Deltagare

    Hej Lorre

    En nackdel med QuickPay är at dom inte supporterar like mange inlösare som t.ex. Billmate, ePay, DIBS, Netaxept, PayEx etc. Även om det är penger at spara på betalväxel är det smart at kolla på vem som kan ge er det besta erbjudande inkl. kortinlösen.

    #183395
    ulrikmoe
    Medlem

    QuickPay, ePay og mit eget startup (Scanpay) understøtter de største indløsere i Skandinavien, herunder: Nets, Teller, Swedbank, Clearhaus, Handelsbanken, Elavon, Klarna m.fl.

    Priserne i Danmark er markant lavere pga. intensiv konkurrence. Hos Scanpay tager vi således kun 0,25 DKK pr. betaling og intet abonnement eller oprettelsesgebyr. Kombinerer du det med en indløsningsaftale hos f.eks. Clearhaus får du en samlet pris på 1,45% + 0,25 DKK. Det tror jeg ikke at DIBS og PayEx kan matche, men det er korrekt at de supporter flere indløsere end vi gør :)

    #184111
    Lorre
    Deltagare

    Vi har nu gått över till Quickpay med Swedbank som inlösare. Vi har två butiker varav den ena har snittordrar på 4000kr. Det fungerar bra och vi sparar mycket pengar, men hade önskat en avbetalningslösning oxå.
    Förstår inte att det är så höga priser på korttransaktioner här i Sverige jämfört med Danmark, det är ju inte brist på konkurrens som gör det.

    #184973
    loppis
    Deltagare

    Jag har kört Quickpay med Teller i ett par år och tycker det funkar prima! Priset är svårslaget, och jag upplever inte att det fungerar sämre än någonting annat jag använt tidigare.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.