Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Swish privat nummer?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104455
    Arne_1921
    Deltagare

    kan man skaffa swish till företaget och använda privata mobilen till detta (som redan har en privat swish dessutom…)?

    #184490
    bloggus
    Deltagare

    Tror du bara kan ha ett Swishnummer kopplat till varje mobilnummer.

    #184492
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Har du en telefon med dubbla simkort kanske detta funkar?

    #184502
    Auktiona
    Deltagare

    Med Swish Företag får man ett Swish-nummer som börjar på 123-. Man kan inte använda Swish-appen med Swish Företag.
    Man kan därmed bara ta emot betalningar och sedan bara se betalningen på bankkontot.
    Jag vet att det gäller SEB för det kör jag själv men så vitt jag vet gäller det alla banker.
    (Nordea lär ha haft stöd för mer i sin företagsapp men jag har aldrig sett den.)

    Med enskild firma kan möjligen ju “lura systemet” och använda Swish Privat på företagskontot. Då slipper man ju också avgiften på 2-3 kr per betalning (beror på banken, SEB tar 2,50).

    #184503
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Men kunden ser ditt privata namn då och det känns inte så seriöst tycker jag. Men absolut är det något man kan börja med och då skriva i bekräftelsemailet att man ska betala till nummer xxx (kommer stå xxx).

    @Auktiona 91108 wrote:

    Med enskild firma kan möjligen ju “lura systemet” och använda Swish Privat på företagskontot. Då slipper man ju också avgiften på 2-3 kr per betalning (beror på banken, SEB tar 2,50).

    #184504
    Arne_1921
    Deltagare

    ah ok, hängde ju upp mig på att man behövde en mobil utan att tänka längre:) Pengar in är allt ja vill ha så :)

    #184506
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Tyvärr är det inte så enkelt. Swish är bra och populärt, men totalt värdelöst vid återbetalning till kund av hela ordern belopp eller delar av ordern.

    @Arne_1921 91111 wrote:

    Pengar in är allt ja vill ha så :)

    #184507
    bloggus
    Deltagare

    @Jimmy Öström 91113 wrote:

    Tyvärr är det inte så enkelt. Swish är bra och populärt, men totalt värdelöst vid återbetalning till kund av hela ordern belopp eller delar av ordern.

    :confused:

    Varför det. Bara gå in på banken, välja återbetala och skriva in beloppet. Godkänna och det är klart. Vad är det som är värdelöst?

    #184508
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Ha ha nu var jag tvungen att kolla igen. Visst kunde jag återbetala när jag gick in på den berörda swish betalningen, klockrent!

    My bad. Går utmärkt att göra återbetalning med swish :)

    @bloggus 91114 wrote:

    :confused:

    Varför det. Bara gå in på banken, välja återbetala och skriva in beloppet. Godkänna och det är klart. Vad är det som är värdelöst?

    #184533
    Ankis
    Deltagare

    Nordea företag har en swishap som fungerar som vanliga swish. plingar vid betalning och återbetalning sker smidigt. Otroligt-men något bra med nordea ;-)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.