Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Klarna när man har avhämtning

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104529
    Arne_1921
    Deltagare

    Jag tänkte tillåta avhämting. Hur funkar det då med Klarna? Eller snarare hur funkar det med klarna över huvud taget….??

    Poängen är med klarna är väll att ja inte ska kunna lura någon och då måste väll klarna få nån form av bekräftelse på att varan är levererad???

    #184751
    gvh
    Deltagare

    Att varan är levererad (påbörjad) och betalningen genomförs/fakturan mailas utlöses av ett klick i en ruta som SÄLJAREN gör. Så det borde väl inte vara något problem med avhämtning.

    #184752
    Arne_1921
    Deltagare

    Ok har ju inte börjat än så jag har lite dålig koll.

    så klarnas bekräftelse är alltså bara något jag gör.

    Kanske inte är något problem (att folk är så fula..) men vad hindrar kunden fråna att hävda att dom inte hämtat varan?

    Är nämligen lite inne på att ha delvis obemannad avhämtning. Dvs att folk får komma och öppna en låst låda och plocka varan.

    #184753
    allstars
    Deltagare

    Visst, varan ska ju redan vara betald då.

    #184754
    Hakan K
    Deltagare

    Nja det är inte så enkelt, du måste skriva ut en blankett som ska fyllas i och du ska ta en kopia på kundens leg. och den ska sparas en viss tid (på ett PUL/GDPR säkert sätt) för att du ska få Klarnas skydd annars står du själv för risken vid bedrägeri, kolla med Klarna först innan du ger dig in på detta och få det helst på mail så du har ett underlag.

    #184756
    Arne_1921
    Deltagare

    @Håkan K 91431 wrote:

    Nja det är inte så enkelt, du måste skriva ut en blankett som ska fyllas i och du ska ta en kopia på kundens leg. och den ska sparas en viss tid (på ett PUL/GDPR säkert sätt) för att du ska få Klarnas skydd annars står du själv för risken vid bedrägeri, kolla med Klarna först innan du ger dig in på detta och få det helst på mail så du har ett underlag.

    Ok för avhämtning menar du? Låter ju väldans krångligt…

    Om jag skiter i det då? Är det bara jag som tar en risk då om kunden hävdar att dom inte fått varan?

    Skulle ju kunna leva med att det händer 1 på 100 om det underlättar livet för mig och jag får sålt mer pga smidigheten.

    #184757
    Hakan K
    Deltagare

    Ja det gäller vid avhämtning! Med risken för att du kan få mer problem med ditt avtal, så tipset är prata med de först!

    #184758
    Jonas.L
    Deltagare

    Läs igenom Klarnas bedrägeripolicy. Jag tror att det måste vara en sändning som är spårbar för att dem skall ta det ansvaret dem lovar.

    #184762
    Arne_1921
    Deltagare

    OK jag ska prata med dom

    Jag utgår dock från att jag är körd om någon hävdar att dom inte fått varan i efterhand, annars är det ju ingen vits med Klarna.

    Jag anser det däremot vara värt att prova trots denna risk om alternativet är att ja ska hålla på att kopiera leg osv osv …det tror jag inte att kunderna är så roade av.

    #184763
    Arne_1921
    Deltagare

    Man fyller i en blankett som kunden skriver under thats it, inga konstigheter med andra ord.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.