Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Alternativt till PayPal?

Etiketter: ,

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104841
    agavestu
    Deltagare

    Hallå!

    Någon som har ett tips på ett alternativ till PayPal?

    Jag jobbar mycket internationellt i ett flertal valutor samt länder och vill kunna enkelt och snabbt ta emot betalningar. Till ett vettigt pris och inte bli lurad en massa onödiga avgifter.

    Har kikat på Payoneer, Skrill m.m men känns som precis samma skräp.

    Någon som har tips på alternativ till PayPal? Just nu tar de hela 5% i avgift per transaction + att de även tar 2,5% i valutapålägg. Ligger över deras initiala gräns de har för att få bättre avgifter – men känns långsökt.

    Det är nästan sjukt att vi lever i 2018 och det finns ännu ingen smidigt sätt att skicka pengar digital ännu.. Får hoppas att blockchain löser denna bit!

    Alla tips uppskattas!

    #185763
    snappgirl
    Deltagare

    Jag använde Payoneer under drygt ett års tid. Det funkar fint för att ta emot betalnings på frilsanssajter (typ Upwork och Freelancer) och ta ut pengarna i en bankomat, men det blir väldigt dyrt i längden. Dessutom är det skit om du ska göra betalningar till kunder som ej har Payoneer.

    Nyligen övergick jag till Transferwise. Avgifterna är betydligt lägre än Payoneer (kolla på deras sajt) och begränsningarna är mindre när det gäller att skicka pengar mellan olika konton. Det är precis som att ha en konto på vilken svensk bank som helst. Dessutom är det mycket säkrare då de erbjuder 2-steg verifikation vid inloggning och du kan enkelt avaktivera ditt kort för onlineköp, ATM, kontaktlös betalning eller vad du nu föredrar. Mycket säkrare med andra ord.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.