Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Kan man få billigare Klarna efter ett tag?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104885
    Arne_1921
    Deltagare

    Jag har en e-handel som säljer endast markduk och det är således endast villaägare som köper.

    Under året som gått så har klarna fått x antal köp via mig där 100% av kunderna har betalat i tid. Kundgruppen är ju inte någon random köpare utan har i regel det gott ställt. Risken borde alltså vara betydligt mindre men ändå betalar jag 4%. Är det något som går att förhandla på sikt?

    Kör med Quickbutik så det är väll deras avtal på nått sätt…

    #185898
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Kör du på Quickbutiks största paket kommer du ner i 2,99%.

    @Arne_1921 93038 wrote:

    Jag har en e-handel som säljer endast markduk och det är således endast villaägare som köper.

    Under året som gått så har klarna fått x antal köp via mig där 100% av kunderna har betalat i tid. Kundgruppen är ju inte någon random köpare utan har i regel det gott ställt. Risken borde alltså vara betydligt mindre men ändå betalar jag 4%. Är det något som går att förhandla på sikt?

    Kör med Quickbutik så det är väll deras avtal på nått sätt…

    #185900
    Jonkejober
    Deltagare

    @Jimmy Öström 93039 wrote:

    Kör du på Quickbutiks största paket kommer du ner i 2,99%.

    2,99% är ju fortfarande skyhögt.

    #185902
    Mr Jonas
    Deltagare

    @Arne_1921 93038 wrote:

    Jag har en e-handel som säljer endast markduk och det är således endast villaägare som köper.

    Under året som gått så har klarna fått x antal köp via mig där 100% av kunderna har betalat i tid. Kundgruppen är ju inte någon random köpare utan har i regel det gott ställt. Risken borde alltså vara betydligt mindre men ändå betalar jag 4%. Är det något som går att förhandla på sikt?

    Kör med Quickbutik så det är väll deras avtal på nått sätt…

    Det är inte du och dina “låg-risk-kunder” som är mest intressanta. ;)
    Det är dom kunderna som du inte har, som är mest intressanta. Nämligen dom som inte betalar i rätt tid osv. Dvs dom som man kan skicka automatiska påminnelse mail och kräva x antal kronor för att dom inte betalt (på säg 15 dagar).

    Det är påminnelseavgifter och höga räntor som ger dom lätta/stora pengarna till “finansbolag”.
    (Så tala inte om för dom att dina kunder är lydiga, för då får du snart betala 6%) ;)

    Med vänlig hälsning
    Jonas

    #185903
    nmn
    Deltagare

    Varför fakturerar du inte själv om dina kunder sköter sig?

    Markduk är ju inte något som precis lockar till bedrägeri, inget man enkelt kan kränga vidare.

    #185904
    mailingbags.nu
    Deltagare

    tänk på att deras % är + moms på din ink moms!

    Så säljer du för 80 + moms = hundra kr, och har 3% så tar dom 3% på 100=3kr + moms = 3.75kr

    #185919
    Arne_1921
    Deltagare

    Så sant, borde väll ta kreditrisken själv men jag har i huvudsak valt klarna för att det ser seriöst ut med klarna och att det blir mindre hantering för mig.

    Men 4% är lite saftigt helt klart…

    Sedan kanske jag har 100% seriösa kunder just eftersom jag inte har egen fakturering. Räcker ju med nått enstaka krångel för att 4% ska kännas ok ändå :)

    #186093

    Hej Arne,

    Jag är säkert sent på här men misstänker att om det är en Quickbutik så ligger det ett ramavtal i grunden.

    Med det sagt borde Quick kunna trycka ned det ramavtalet ordentligt för det där är bra dyrt speciellt på höga köp.

    //Martin

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.