Sluta med faktura? - Sidan 2 - Ehandel.se
Ehandel.se Forum

Gå tillbaka   Ehandel.se > >

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-01-27, 11:45
Jolo Jolo är inte uppkopplad
Fantast
Sluta med faktura? På gång

Reg.datum: nov 2012
Jolo is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan72 Visa inlägg
Det som talar emot allt är väl branschen i sig. Spelar nog ingen roll vilken betallösning man har. Kundtillverkade unika möbler specialbeställda av kund är ju som det är. Ger man de möjlighet att betala handpenning och resten när det är klart så tar man ju en enorm risk. Det bästa är ju faktura på hela beloppet och man sätter inte ens igång innan det är betalt men dom kunderna finns väl oftast bara runt Strandvägen så det blir ju lite av ett moment22.........
Ja, idag tar jag ju ingen handpenning ens så jag tar då 100% risk.. därav mina funderingar på handpenning som åtminstonde täcker de dyra transporterna och en del omkostnader..

Jo, jag vill gärna erbjuda delbetalning till kunder som inte kan betala ett större belopp på en gång. Jag märker dock att det inte är så många som väljer delbetalning utan mer faktura. Ur min syn så borde väl en kund som väljer faktura även kunda betala in direkt istället då de ändå får hela fakturabeloppet att betala in när de får sin leverans
Svara med citat
Annons

Gammal 2019-02-05, 12:33
Martin_PaymentConversion Martin_PaymentConversion är inte uppkopplad
Ny medlem
Sluta med faktura? PaymentConversion.com
Sluta med faktura? PaymentConversion.com

Reg.datum: feb 2019
Martin_PaymentConversion is on a distinguished road
Standard

Ingen lösning men vill mest bara flika in att faktura nog är bra att behålla med tanke på hur lösningen i sig äter marknadsandelar och inom 2-3 år kommer fler köp på höga belopp säkerligen gå på faktura än kort.

Nu kanske jag visar att jag inte läste allt men Klarna fungerar inte? Det enda du behöver bevisa med Klarna är att du sålt varan och att den med hög sannolikhet har kommit fram och sen är det deras problem att driva in fakturan och eventuellt bedrägeri.

Kan nog vara lätt att räkna ut Klarna kostnaden och väga den mot vad du förlorar i snitt per 100 ordrar och se om Klarna som tjänst är värt det?

//Martin
Svara med citat
Gammal 2019-02-05, 15:01
Jolo Jolo är inte uppkopplad
Fantast
Sluta med faktura? På gång

Reg.datum: nov 2012
Jolo is on a distinguished road
Standard

Hej och tack för svar!

Då Klarna håller inne med kundens betalningar så är de inget alternativ för mig. Nu får jag pengarna direkt när kunden betalar.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är