Klarna vill höra vad tycker! - Ehandel.se
Ehandel.se Forum

Gå tillbaka   Ehandel.se > >

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-01-30, 10:00
Micaela Micaela är inte uppkopplad
Ny medlem
Klarna vill höra vad tycker! ingen
Klarna vill höra vad tycker! Klarna

Reg.datum: jan 2019
Micaela is on a distinguished road
Wink Klarna vill höra vad tycker!

Hej!

Mitt namn är Micaela och jag jobbar på Klarna. Vi undersöker just nu kundupplevelsen och skulle behöva er hjälp. Hur upplever ni som e-handlare Klarna? Är tacksam för all feedback och synpunkter, dela gärna med er av era upplevelser.
Svara med citat
Annons

Gammal 2019-01-30, 12:54
bloggus bloggus är inte uppkopplad
Senior Medlem
Klarna vill höra vad tycker! anonym
Klarna vill höra vad tycker! anonym

Reg.datum: apr 2010
bloggus is on a distinguished road
Standard

- små e-handlare betalar höga avgifter, har dåliga villkor för utbetalning, för att de stora skall betala små
- kundtjänsten är trevlig, men begränsad i sin roll. Det mesta ger svaret "det kan vi inte göra"
- kontakt/rapportering/avstämning vid beställningar som stoppas eller flaggas som "risk" och måste kontrolleras manuellt, är mer eller mindre obefintlig. Man vet inte när de blivit godkända eller borttagna.
- samma som ovan händer även vid bestridan av kund efter utskick och när ni inhämtat uppgifter från e-handlare. Efter det vet man inte vad som händer.

Sedan ett tag tillbaka rekommenderar jag inte Klarna längre. Varken till kunder eller andra e-handlare. Förespråkar kortbetalning och framförallt Swish för kunder. Mer och mer tycker jag att små företag skall välja alternativ som t.ex. Billmate.
Gammal 2019-01-30, 13:44
Ekraft Ekraft är inte uppkopplad
Har Ehandel.se som hobby
Klarna vill höra vad tycker! ingen
Klarna vill höra vad tycker! N/A

Reg.datum: aug 2013
Ekraft will become famous soon enough
Standard

Som kund upplever jag ofta lite stress med Klarna. Blev det rätt nu, eller lyckades jag välja någon "köp nu - betala senare" med herrejösses mycket avgifter? Eller skall jag hålla koll på om det kommer någon faktura?

Stress blir det också när det dyker upp en Klarna-ruta efter att ha följt en länk som ligger bakom någon betalvägg hos en tidning. Man är lite rädd att råka klicka på något så man tecknar en prenumeration med er väldigt enkla kassa.

Annars är det ju rätt så smidigt när man har "autogiro" påkopplat och pengarna dras direkt från kontot.
Svara med citat
Gammal 2019-01-30, 14:22
Jolo Jolo är inte uppkopplad
Fantast
Klarna vill höra vad tycker! På gång

Reg.datum: nov 2012
Jolo is on a distinguished road
Standard

Jag valde bort er då ni har orimliga utbetalningstider och är betydligt dyrare än flera andra alternativ.
Svara med citat
Gammal 2019-01-30, 14:26
wanderoo wanderoo är inte uppkopplad
Nyfödd
Klarna vill höra vad tycker! http://www.wanderoo.se
Klarna vill höra vad tycker! Wanderoo

Reg.datum: aug 2014
wanderoo is on a distinguished road
Standard

Som jaktbutik var det ett självklart val att välja bort Klarna, då ni hänvisade till era "etiska riktlinjer", som skäl till att inte bevilja oss att använda Checkout tjänsten. Dock bara ett spel för galleriet, då dessa "riktlinjer" sattes ur spel vid en omsättning på över 5 miljoner upptäckte vi sen.
Svara med citat
Svara

Taggar
betallösning, betalning med faktura, betalsystem, klarna, klarna checkout

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är