Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Klarna V3

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105335
    Armin
    Deltagare

    Jag önskar föra en diskussion kring Klarna V3 då jag själv upplever som saker och ting har i stort sätt försämrats jämfört med Klarna checkout V2. Vad tycker ni?

    Det sämsta jag upplever är att Klarna har plockat bort funktionen att kunna skapa manuella ordrar/fakturor. Detta var perfekt funktion för att ha Klarna som helhetslösning för betalningar t.ex telefon ordrar, mejl ordrar från företag/myndigheter. Istället har Klarna lanserat en funktion som de kallar Point of sale som är främst utvecklad för lokala butiker, men inte för oss som bedriver butik på nätet. Visst går point of sale att använda för att nyttja manuella ordrar funktionen, men orkar verkligen företagskunderna varje gång invänta sms länk och genomföra ordern på det sättet?

    Var det inte betydligt enklare för ut när vi butiker kunde skapa fakturan som ett faktura program nästan?

    För er som använt Klarna online under en längre period, så minns ni säkert i gamla systemet funktionen Postförskott faktura/extra faktura. Där man kunde skapa manuella fakturor/ordrar för kunder med t.ex betalningsanmärkning eller kunder där Klarna inte beviljade krediten och man valde ta risken själv. Även denna funktionen är borta.

    Vad tycker ni?

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.