Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Sms betalning

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95789
    Smurfen
    Deltagare

    Undrar om någon har erfarenhet av sms betalning och vad kostnaderna är, tänkte erbjuda det på varor som ligger mellan 100-1000 kr.

    Det finns ju lite olika aktörer

    http://klarna.com/
    Betaltjänster & Betallösningar – Betaltelefoni, SMSbetalning & Webbetalning – Viatel
    Experts in payments – PayEx
    Cellsynt AB – Välkommen!

    #120924
    Nicklas
    Deltagare

    Ring dem och kolla!
    Du får nog bäst priser då, det brukar inte vara några vidare priser på standardprislistorna.

    #120926
    Smurfen
    Deltagare

    Jo tänkte göra det men är intresserad av att höra från andra hur det funkar och hur stor procent som är betalningar via mobil

    #120930
    danielandersson
    Deltagare

    Har du tänkt ha smsbetalning i en ebutik?

    SMS-betalning (och telefonbetalning för den delen) kostar båda väldigt mycket pengar (10-30% vad jag minns)

    #120935
    jockesoft
    Deltagare

    Jag använder mig av Cellsynt i en annan site jag driver, ingen som har med ehandel att göra, och avgifterna är enligt mig alldeles för höga för att vilja använda detta till ehandel.

    Sen är det en annan sak med just sms betalning som jag skulle akta mig för, det är så lätt att ta en annans telefon att betala med, så ni har fått betalt, skickar varorna, sedan hör den riktiga ägaren av sig en månad senare när han fått sin räkning och undrar vad han betalt för. Detta scenariot lär vara mer eller mindre vanligt beroende på vilken branch man är inom antar jag. Jag har råkat ut för detta ett antal gånger på den sidan där jag använder sms betalning och kommer därför sannolikt aldrig koppla ihop sms betalning med min ehandel.

    Det som kommer behövas är att man kan bekräfta att det faktiskt är den som beställer som också skickar sms från sin egen telefon, finns säkert något sätt att lösa det på men jag anser trots allt att det är för stor risk att använda detta som ett betalsätt.

    just my 2 cents…

    #120951
    Skatan
    Deltagare

    Jobbat mycket med SMS-betalningar och operatörerna tar en rätt stor del av kakan, 20-30%.
    Det är ett bra sätt för mindre betalningar/köp under 100 kr.

    En pålitlig och duktig leverantör som jag jobbat med i 5 år är SMS/MMS tjänster för företag – SMS Teknik AB

    #120953
    Joel
    Deltagare

    Kan även rekommendera Cellsynt som är riktigt duktiga på detta.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.