Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Kortbetalning, ordernummer hela vägen

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 40 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96920
    Johan W
    Deltagare

    Är sjukt trött på Samport och deras fjanteri.

    Jag söker en kortbetalningsleverantör där man kan skicka ordernummer hela vägen till utbetalningsspecifikation.

    Som fungerar antingen med Teller eller Euroline.

    Är inte intresserad av Payson, Paypal, Payer och dylikt. Vi har eget inlösenavtal.

    Någon som vet en seriös aktör där man kan pricka av betalningar och inte sitta och bunta ihop dagsrapporter och “gissa” vem som betalat?

    #132057
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Kan inte annat än att hålla med dig till 110%.

    Men finns det ens företag som fattat detta?

    Tidigare hade jag Dibs och dom fattade det inte och efter detta hade vi Auriga och dom fattar det inte. Vi har nu Auriga fast via Svea Web Pay och dom fattar det inte.

    Jag vet precis vad du går igenom, men dom flesta jag pratar med tycker att “det är väl inga problem, bara att pricka av”.

    Men jag håller inte med, pissjobbigt är det!

    @Johan W 29889 wrote:

    Är sjukt trött på Samport och deras fjanteri.

    Jag söker en kortbetalningsleverantör där man kan skicka ordernummer hela vägen till utbetalningsspecifikation.

    Som fungerar antingen med Teller eller Euroline.

    Är inte intresserad av Payson, Paypal, Payer och dylikt. Vi har eget inlösenavtal.

    Någon som vet en seriös aktör där man kan pricka av betalningar och inte sitta och bunta ihop dagsrapporter och “gissa” vem som betalat?

    #132066
    danielandersson
    Deltagare

    Vi kör genom Auriga och har ett script som i slutet av varje månad går igenom varje order (när kortköp går igenom så sparar vi Aurigas transaktions-id) och kollar upp dessa hos Auriga.

    Dom har även ordernummer sparat hos sig, men eftersom vi har deras transid så kör vi sökningar på det.

    Så jag förstår inte riktigt problemet.. ?

    #132068
    Joel
    Deltagare

    Jag förstår inte problemet? Prickar inte systemet av automatiskt vilka ordrar som blivit betalda eller ej?

    #132126
    Johan W
    Deltagare

    Problemet är att det finns inget refernsnummer som är samma HELA vägen.

    Exempelvis så går ett köp via Samport och den blir godkänd och markeras som “godkänd” i systemet.

    Men vi kan inte förlita oss på det utan måste givetvis pricka av detta i utbetalningsverifikationen som stämmer med utbetalningar till banken.

    I denna utbetalningsspec finns det en jävla massa referensnummer men inget som går att knyta till Samport eller vår webbutik.

    Det är så störande. De enda siffror som går att räkna på är ordersumman och datum.

    Därför måste jag hitta en lösning där antingen PSP:s transaktionsnummer eller vårt ordernummer finns i utbetalningsspecifikationen som kommer från inlösaren.

    Gör man jämförelse på E-handels kortbetalning så är Auriga snuskigt dyra. Typ 4100 kr mot Samports 1900 kr per månad.

    #132127
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    ähum dagen efter går det att hämta ordernumren, vi har kört samport lääänge och det har alltid fungerat

    #132128
    Johan W
    Deltagare

    @Kodmyran 29998 wrote:

    ähum dagen efter går det att hämta ordernumren, vi har kört samport lääänge och det har alltid fungerat

    Jo men alltså, Samport betalar inte ut pengar, det gör Teller, Euroline, Handelsbanken, Babs osv.

    Det är inte efter Samports / Aurigas verifikationer man skall bokföra utan det bolag som betalar ut pengarna… enligt vår revisor iaf.

    #132132
    Joel
    Deltagare

    Hos Payer som vi kör (med eget inlösningsavtal) får man ett transaktionsid som vi sparar i vår databas och sedan kan koppla samman köp med utbetalning.

    Skulle det kunna vara en lösning?

    Kan verkligen rekommendera Payer annars, bra priser, bra support och en bra tjänst.

    #132134
    Johan W
    Deltagare

    @Joel 30003 wrote:

    Hos Payer som vi kör (med eget inlösningsavtal) får man ett transaktionsid som vi sparar i vår databas och sedan kan koppla samman köp med utbetalning.

    Skulle det kunna vara en lösning?

    Kan verkligen rekommendera Payer annars, bra priser, bra support och en bra tjänst.

    Men vem har ni som inlösare?

    På den utbetalningsspecifikation ni får från INLÖSAREN, finns det ett referensnummer som kan spåras till en transaktion i Payer?

    #135581
    molkom
    Deltagare

    Jag är också nyfiken på om Payer eller Auriga löser detta (eller Paynova)! =)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 40 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.