Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Klarna Fakturera mig och Klarna Konto?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94144
    Fredde
    Deltagare

    1.) Är det stor vits med att erbjuda både Klarnas “Fakturera mig” OCH “Klarna konto” eller klarar man sig bra med enbart “Fakturera mig”-tjänsten?

    2.) Hur kör ni andra?

    3.) Klarna tar ju ut en viss procent och avgift på varje faktura vad jag har förstått. Hur gör ni för att täcka den avgiften? Tar ni ut hela den avgiften från kunden på varje fakturaköp?

    #107722
    Thomas THL
    Deltagare

    1. Beror på vad för varor du har i butiken.
    Säljer du mobilskal för 99 kr/st så kommer inte många att välja avbetalningen.

    2. Jag har båda, har ett snittköp på 4200 kr. MEN…. det är inte många som tar avbetalningen.

    3. Procenten Klarna tar har jag lagt på priset på produkten.
    Den äckliga faktureringsavgiften får kunden specificerad på kvittot.

    /Thomas

    #107734

    Hej Fredde. Ring gärna din kontakt hos oss på Klarna så kan vi berätta mer om tjänsterna och vad som passar just din verksamhet.

    Mvh

    #107735
    Dan
    Deltagare

    Men Daniel… ni säljer ju bara på honom allt då ;)

    1. Du klarar dig med bara Fakturera Mig, MEN kontot är bra för det kostar mindre för dig och det ger i mitt fall cirka 5% av totala sales… tar siffran rakt ur huvudet så jag kan ha fel. Kanske var 3%.

    2. Jag kör båda alternativ mest för att jag ville testa. Men jag känner att konto funkar bra och kostar mig mindre. Dock gillar jag inte överlag att folk delbetalar för då får jag alltid känslan att det är lyxfällan nästa som gäller för dem. Men det är en annan diskussion ;)

    3. Jag gör som Thomas… Kunderna är vana att betala 19-29kr för fakturabetalningar. Det ska inte påverka konverteringen enormt mycket.

    #107737

    :) Dan har en poäng i att kontot kostar dig som e-handlare mindre. Dessutom når du marknadens starkaste köpgrupp – Våra 200 000 kontokunder handlar nämligen fem gånger oftare på nätet än en vanlig nätkonsument.

    #107740
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Vi kör med bägge.

    Jag ser förvånandsvärt att så låga köp som 500 kr väljer en hel del att delbetala….mina kunder är säkert lyxfällanfall många. Jag tycker de har katt alla gånger man ser det programmet…..

    #107741
    Dan
    Deltagare

    Haha… ja folk med katt står nog för majoriteten av SMS-lån och snabblån i Sverige ;)

    Fast en naturlig förklaring är ju att Klarna Konto inte påverkas om du redan har en skuld som löper och lägger på någon liten vara på den. Det blir ju ingen merkostnad förutom den rörliga räntan. Så på så sätt är det helt okej.

    Det är värre när folk köper en grej för 10kr, betalar frakt och väljer att betala mot faktura och får ett slutpris på typ 100kr… då undrar man lite vad folk pysslar med…

    #107749
    Kocken
    Deltagare

    Klarna har lyckats med sitt Klarna konto. De har x antal webbutiker som skaffar kunder GRATIS till deras “låne bolag” och webbutikerna är glada att det är “gratis” när kunderna väljer avbetalning.
    Snacka om bra ide´för ett kreditbolag.
    Borde inte Klarna betala webbutikerna för varje ny kund som väljer Klarnakonto?

    #107750
    Dan
    Deltagare

    Fast det är väl lite win win? Indirekt betalar Klarna ju för det genom att kostnaden är lägre än fakturera mig?

    #107751
    Parvelito
    Deltagare

    Jag tycker Kocken petar på en rätt så viktig punkt. När man skaffar leasingkunder (mycket sådant på hempc-tiden) eller avbetalningskunder i traditionella butiker så är det inte något snack om att det kostar startavgifter, månadavgifter eller transaktionskostnader för butiksägaren. Det där är en sak mellan slutkunden och finansbolaget där jag som mellanhand bara upplyser om vad det kostar. Och så får man en kickback från finansbolaget för att man ordnat intäkter åt dem.

    Vi har rätt så långt dit i E-handelsvärlden, men rimligen kommer vi dit en dag också.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.