Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem PaylPal för nybörjare?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94161
    Niklas
    Deltagare

    Hej,

    Är lite ny på e-handel. Jag tänkte testa att sälja enstaka produkter på nätet över hela världen och har ingen aning om eventuell omsättning etc och vill därför ha ett så enkelt och billigt betalsätt som möjligt.

    PayPal verkar endast ta betalt per transaktion och det verkar bra, dessutom internationellt. Vad jag förstår går det att designa sidan så att det ser ut som att man fortfarande är kvar på min sida?

    Tänkte ha en rad alternativ man får välja steg för steg i rullgardinsmenyer, exempelvis

    1. Typ av vara (4 olika att välja mellan)
    2. Storlek
    3. Tillbehörsvariabler

    Sist hamnar alltså en PayPal-knapp. Informationen om ordern skickas till mig och PayPal tar betalt.

    Detta går att genomföra antar jag? Som sagt, är ute efter så enkelt och billigt som möjligt med i princip bara ett betalalternativ av typen kortbetalning med VISA/Mastercard, finns det andra alternativ än typ PayPal?

    Pris per/vara ca 500 – 2000 kr.

    #107847
    dstrombe
    Deltagare

    Hej Niklas,

    Det finns två alternativ till Paypal med samma prismodell som den du letar efter, Payson och Moneybookers. Payson har en avgift på 3kr + 3% vilket är något billigare än Paypal som tar 3.3kr +3,4%. Moneybookers kan erbjuda dig 3kr +2,5% per transaktion. Värt att veta är även att Moneybookers stödjer över 100 olika betalningsalternativ i 200 länder via en och samma tekniska plattform.

    Om du är intresserad så kontakta mig offline för mer info.

    #108161
    allstars
    Deltagare

    @Niklas 2799 wrote:

    Hej,

    Är lite ny på e-handel. Jag tänkte testa att sälja enstaka produkter på nätet över hela världen och har ingen aning om eventuell omsättning etc och vill därför ha ett så enkelt och billigt betalsätt som möjligt.

    PayPal verkar endast ta betalt per transaktion och det verkar bra, dessutom internationellt. Vad jag förstår går det att designa sidan så att det ser ut som att man fortfarande är kvar på min sida?

    Tänkte ha en rad alternativ man får välja steg för steg i rullgardinsmenyer, exempelvis

    1. Typ av vara (4 olika att välja mellan)
    2. Storlek
    3. Tillbehörsvariabler

    Sist hamnar alltså en PayPal-knapp. Informationen om ordern skickas till mig och PayPal tar betalt.

    Detta går att genomföra antar jag? Som sagt, är ute efter så enkelt och billigt som möjligt med i princip bara ett betalalternativ av typen kortbetalning med VISA/Mastercard, finns det andra alternativ än typ PayPal?

    Pris per/vara ca 500 – 2000 kr.

    Payson ger också möjlighet för användaren att betala via direktbetalning med sin internetbank, vilket PayPal inte har.
    Däremot har Payson inte ett API som PayPal har, dock kostar Business Pro litet mer för att få använda APIet. Det är en månadsavgift då. Beloppet kan jag inte utan hänvisar dig till PayPals hemsida.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.