Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Hämta adress

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 24 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97731
    Johan W
    Deltagare

    Hur känner ni inför funktionen “Hämta adress”? Dvs. fyll i personnummer eller orgnr och hämta adressen automatiskt.

    Är det ett måste för vissa av er? Vet att en del har minskat mycket felskrivningar och ökat konvertering i kassan.

    Ni som inte använder denna funktion idag, varför gör ni inte det?

    Tror ni det finns en negativ aspekt med denna funktion hos en kund?

    #140355
    Anton A
    Deltagare

    @Johan W 39102 wrote:

    Hur känner ni inför funktionen “Hämta adress”? Dvs. fyll i personnummer eller orgnr och hämta adressen automatiskt.

    Är det ett måste för vissa av er? Vet att en del har minskat mycket felskrivningar och ökat konvertering i kassan.

    Ni som inte använder denna funktion idag, varför gör ni inte det?

    Tror ni det finns en negativ aspekt med denna funktion hos en kund?

    Eftersom att vi använder Klarna så kommer det med automatiskt. Jag ser det endast som något positivt, då man slipper att fylla i allt manuellt ;)

    #140356
    Johan W
    Deltagare

    @skinza.se 39103 wrote:

    Eftersom att vi använder Klarna så kommer det med automatiskt. Jag ser det endast som något positivt, då man slipper att fylla i allt manuellt ;)

    Finns däremot inte om du väljer en annan betalmetod.

    #140357
    Anton A
    Deltagare

    @Johan W 39104 wrote:

    Finns däremot inte om du väljer en annan betalmetod.

    Nej precis, och det är något som vore smidigt att ha.

    #140409
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Men vi har tex Svea och detta funkar på alla betalalternativ och när vi hade Klarna funkade detta oxå på alla våra betalsätt.

    #140411
    pete
    Deltagare

    Nu är jag inte helt säker, men sist jag kollade så har jag för mig att man kunde “låna” den funktionen som används till faktura/konto och använda till andra betalsätt också. Jag kommer inte att göra det i min butik, eftersom jag ändå inte efterfrågar personnummer vid kortbetalning

    #140412
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Men bara för du har denna funktionen betyder det inte att du behöver kräva personnummer.

    Jag är själv gillar inte att beställa när jag inte kan få upp min adress när jag enkelt kan skriva in mitt personnummer och vips så kommer det upp.

    @pete 39159 wrote:

    Jag kommer inte att göra det i min butik, eftersom jag ändå inte efterfrågar personnummer vid kortbetalning

    #140417
    pete
    Deltagare

    Du har givetvis rätt där. För egen del måste jag bara få upp butiken nu, men version 2 finns redan i bakhuvudet, och då är nog ditt alternativ ett jag kommer att använda mig av.

    #140421
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Vet inte om folk tänker som jag, men jag vill inte hålla på att skriva in min adress alltid utan skriver gärna in mitt personnummer så mina uppgifter kommer upp och sen bara komplettera med mejl och mobil om det behövs.

    När jag beställer från en sida ska det gå snabbt och minsta sak som strular gör mig irriterad och just detta med butiker som inte har så man kan få upp sin adress via sitt personnummer är en sådan sak som gör mig irriterad:o

    #140427
    Magnus
    Deltagare

    Det där med att hämta adress med hjälp av person-nr går även att göra om man har Creditsafe.
    Det tänkte jag införa vartefter med nya e-butiken om Kodmyran kommer med en lösning på det .

    Jag är lika lat själv och tycker det är bekvämt att fylla i sitt person-nr och ta allt på faktura även om det kostar 19 eller 29kr.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 24 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.