Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Delbetalning

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94223
    patrik1972
    Deltagare

    Hej, vi sitter idag med SveaWebpay för faktura i vår shop. Nu har jag vart i kontakt med klarna för jag är intresserad av delbetalning. Tyvärr så har dom en fast måndaskostnad på 295:- tror jag och jag är allergisk mot månadsavgifter. Speciellt nu när vi inte har en stabil försäljning varje månad. Men jag lästa på Klarnas hemsida att dom har ca: 200 000 personer som använder deras delbetalningstjänst (klarna konto) och dom säger också att dom kommer öka trafiken till oss (Ökad trafik på webshoppen. Klarna har en unik möjlighet att driva en väldig massa trafik till ehandlare som är uppkopplade till kontolösningen.). Det låter ju helt klart intressant, men nu vill jag höra om nån av er har upplevt nån förbättring, har det ökat er försäljning? Ska man byta eller inte..:confused:

    #108253
    Dan
    Deltagare

    De driver inte trafik till kontolösningen idag men kommer att göra det inom en snar framtid. Detta finns dock inte idag så räkna inte med trafikökning när du jämför alternativen!

    #108256
    patrik1972
    Deltagare

    Vad konstigt, kändes som om det var ett av deras “Selling points” i deras affärsförslag. För övrigt då Dan, du verkar ju använda delbetalning. Märkte du nån skillnad av antalet ordrar när du erbjöd det?

    #108259
    Dan
    Deltagare

    Jag kan ha missat något. Men jag trodde de skulle börja med dessa aktiviteter senare i år, men om de redan idag gör det så be dem speca det?

    Jag vet inte om jag märker en ökning precis. Cirka 1-2% väljer kontobetalning. Tror de hade handlat ändå men det är inget jag har mätt tyvärr.

    #108262
    patrik1972
    Deltagare

    okej, tack…fortfarande allergisk mot den fasta månadskostnaden. Skulle den inte finnas, hade jag nog redan bytt till klarna.

    p.s Dan, gillar din shop..verkligen annorlunda saker :-)

    #108292

    Hej,
    När e-handlande konsumenter agerar på nätet så jämför de produkter, priser, fraktvilkor osv. 200.000 befintliga Klarna kontokunder söker också aktivt efter betalsättet Klarna konto för att kunna samla alla sina köp på en faktura och därmed slippa betala flera fakturaavgifter. Därigenom så driver Klarna indirekt försäljning till butiker. När en ny e-konsument surfar in i en butik och ser Klarna logotypen så vet de att de kan handla på sitt Klarna konto.

    Hej så länge,

    #108293
    Kocken
    Deltagare

    Daniel,
    1. Jag tvivlar stark på att 200000 personer aktivt söker efter butiker med Klarnakonto!
    2. Borde det inte vara Klarna som ska betala butikerna för varje ny kund/affär de drar in till Klarnakonto?

    #108296
    GregerA
    Deltagare

    Alla inköp samlade på en faktura … det har både VISA och MasterCard erbjudit länge … och där har man väl en 15 miljoner inköpsställen att välja på i så fall … :rolleyes: … dessutom betydligt lägre kostnad för oss handlare.

    #108297
    patrik1972
    Deltagare

    Jag har lite svårt att tro att det skulle vara så att vi skulle få fler affärer pga. att vi bytte till klarna och för att kunderna skulle leta efter butiker som erbjuder klarna. Men som sagt jag vet inte. Vi ska avvakta svar från Sveawebpay och se vad dom har att erbjuda. Vi använder ju dom idag med vanliga fakturor och måste säga att vi är supernöjda med dom, snabba utbetalningar och bra service om man behöver hjälp med något.

    #108298
    Dan
    Deltagare

    Nu tycker jag det är lite väl hårt mot Klarna här :)

    Kontolösningen för fakturor är ju faktiskt ganska nice för de som inte gillar att handla med kort (det är trots allt enklare att handla på faktura).

    Sen har jag själv inte mätt avslutsfrekvens mellan Svea och Klarna men med tanke bara på hur Sveas logga ser ut är jag rätt säker på att jag skulle förlora kunder och då räknar jag inte in någon annan faktor än det :)

    Jag tror kanske inte de vanliga fakturakunderna (däremot kontokunderna) letar klarna-anslutna butiker aktivt, MEN jag är helt säker på att de som har en positiv upplevelse av Klarna är mer benägna att handla av en Klarnabutik än en annan butik.

    Bara sådana saker som automatisk adresshämtning och associationen mellan Klarna och de största/starkaste varumärkena på nätet (Nelly, CDON, Dustin, bla bla bla) gör att det förknippas med något positivt och säkert.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.