Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Internationell betalningslösning

Etiketter: 

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98416
    blogtraction
    Deltagare

    Är det någon som har tips på bra betallösning för kortbetalningar worldwide? Är det paypal som gäller eller moneybookers (skrill)? Tipsa gärna om vad ni använder.

    #152494
    nfinland
    Deltagare

    Jag har samma fråga. Har någon erfarenhet av internationella betallösningar? Konkret tänker jag detta för en butik med försäljning i europa, men också små mängder i asien (inte usa).

    Och vet ni var man får statistik för vilka betalsätt som är de vanligaste i de olika ländena. Dvs vad konsumenterna föredrar, typ bank, kort, paypal, faktura osv.

    #152497
    Parvelito
    Deltagare

    Om man skall ha en generell lösning worldwide så är Paypal den enda vettiga lösningen, enligt mig. Men precis som svenskar och för den delen finländare tycker att Paypal är en lite småtorftig lösning, tycker man också i andra länder. Därför får man försöka komplettera med lokala betalningsalternativ som människorna där känner igen och vågar använda.

    #152523
    nfinland
    Deltagare

    Menar du nu paypal som betalning eller deras betallösning som helhet?

    I vår designbutik, som säljer i hela europa erbjuder vi nu bara kreditkort och pga av detta faller ganska många bort (när man väljer betalningssätt). Vi borde i alla fall ta med paypal som betalning. Som integratör använder vi nu finska luottokunta, men skulle gärna byta ut dem till något bättre. Därför också denna fråga.

    #152525
    Parvelito
    Deltagare

    Jag menar Paypal som betalning, det används av många unga som inte ser gränser som något hinder att göra affärer med varandra. Sedan får man komplettera med lokala alternativ i form av kortbetalning, bankbetalning och faktura. Det är väldigt olika mellan länderna vilka alternativ som känns igen bäst och som kunderna vill använda sig av. Tyvärr är det inte sällan väldigt varierande krav för att få teckna avtal med lokala aktörer.

    #152546
    nfinland
    Deltagare

    Tack för svaret. Nu hittade jag också två bra länkar:

    Betalsystem (lista över olika betalsystem)

    10 Excellent Online Payment Systems

    Online payments 2012 (.pdf om betalmetoder och allmänt om “online payments”). Om du vill läsa om de olika betalmetoderna och deras popularitet i respektive länder kolla sidorna 55->
    http://www.ecommerce-europe.eu/stream/ecommerce-europe-report-online-payments-2012

    #152591
    wtorsler
    Medlem

    Hej,

    Det går bra att kontakta mig om du vill diskuttera PayPal som betalningsalternativ.

    wtorsler@paypal.com

    #153539
    nfinland
    Deltagare

    Tack vtorsler, det är nog aktuellt nu.

    Allright jag bygger på med följdfråga och som sagt butiken är den samma som jag beskrev tidigare. Hur skall jag välja rätt integratör för kortbetalningen och finns det integratörer för övriga betallösningar typ lokala banker och tex faktura?

    #153561
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Mycket bra länk.

    Snacka skillnad på priser mellan dom olika.

    Det är exakt dessa priserna man ska ha:

    Payment Gateway to Accept Online Payments – Authorize.Net

    @nfinland 52476 wrote:

    Tack för svaret. Nu hittade jag också två bra länkar:

    Betalsystem (lista över olika betalsystem)

    10 Excellent Online Payment Systems

    Online payments 2012 (.pdf om betalmetoder och allmänt om “online payments”). Om du vill läsa om de olika betalmetoderna och deras popularitet i respektive länder kolla sidorna 55->
    http://www.ecommerce-europe.eu/stream/ecommerce-europe-report-online-payments-2012

    #153564
    GregerA
    Deltagare

    Dom blandar ju päron och äpplen i den där jämförelsen.

    De säger att Authorize.net kostar 10 cent per transaktion, men missar då att man även måste ha ett inlösenavtal (som kostar x + y%). I det finstilta kan man läsa “… The fee structure above does not include merchant account fees charged by your bank or card association.” Detta är alltså en PSP-tjänst.

    I t.ex Paypals avgifter tillkommer ingenting eftersom de är en komplett betaltjänst, där man inte behöver eget inlösenavtal. Liknande tjänster har Payson, Moneybookers/Skrill, Certitrade, Paynova m.fl.

    Var alltså uppmärksam på vad det är ni jämför. :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.