Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Klarna uppdaterar inte adresser?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98691
    Johan W
    Deltagare

    Sitter och jobbar med en ny tjänst som kontrollerar adresser. Tack vare detta såg jag att Klarna nekar köp pga felaktiga adresser, men adresserna är inte felaktiga utan Klarna har inte uppdaterat personens folkbokföringsadress.

    Nu har detta hänt flera gånger, och jag gick t.o.m tillbaka till Januari och granskade ett antal ordrar. Bland annat låg där en order på 3000+ som inte gått igenom pga detta.

    Har kontaktat Klarna varje gång och de har uppdaterat kundens adress.

    Har inte alls tänkt på att granska ordrar som fått detta svar då jag förlitat på att Klarna har rätt uppgifter. En ganska stor miss.

    Verkar riktigt skumt att de är sega med sånt. Har någon annan upptäckt detta?

    #151106
    Joel
    Deltagare

    Det händer våra kunder titt som tätt och jag själv är personligen drabbad sedan jag flyttade i våras.

    Hos Klarna har jag alltså kvar min gamla adress men jag har gjort adressändring och det är korrekt adress hos Skatteverket etc. Testar jag med SveaWebPay däremot (t.ex hos Blekingebilradio.se) så har de den korrekta adressen.

    Kan det vara en kostnadsfråga för Klarna? Att det kostar att köpa in nya adresser? Jag tycker att Skatteverket och Bolagsverket borde kunna pusha alla adressändringar så Klarna automatiskt får in dem i sitt register. Jag har även noterat hos Svensk Adressändring att Klarna inte står med på den lista man kan välja att skicka sin nya adress till.

    Vad säger Herr @flennstrom om detta?

    #151129
    Robin
    Deltagare

    Jag har kört Svea i flera år och kan säga att det är precis samma problem där. Det var 5-10 kunder per månad som inte fick upp rätt adress, alternativt la order med gamla adressen och uppgav den nya i meddelandefältet. Var kanske extra mycket drabbad då det gällde försäljning av möbler vilket folk ofta köper i samband med flytt, men många kunder man pratade med hade registrerat adressändringen veckor/månader tidigare och fick ändå upp den gamla.

    #151174
    flennstrom
    Deltagare

    Vi uppdaterar våra adresser med jämna mellanrum. Dock inte så ofta att alla kunder som flyttat har uppdaterade adresser. Vi arbetar aktivt med att minimera dessa fall förstås, men att helt undvika dem kan vi inte i dagsläget göra. Vi beklagar detta och lösningen just nu är att kontakta vår kundservice så kan de undersöka orsaken till mismatch på adresser.

    #151175
    Per Nilsson
    Deltagare

    Hur ofta uppdaterar ni dem?

    @flennstrom 50955 wrote:

    Vi uppdaterar våra adresser med jämna mellanrum. Dock inte så ofta att alla kunder som flyttat har uppdaterade adresser. Vi arbetar aktivt med att minimera dessa fall förstås, men att helt undvika dem kan vi inte i dagsläget göra. Vi beklagar detta och lösningen just nu är att kontakta vår kundservice så kan de undersöka orsaken till mismatch på adresser.

    #151184
    danielandersson
    Deltagare

    Och framför allt, VARFÖR uppdateras de inte oftare?

    #151220
    Flagstore.se
    Deltagare

    @lunarmys 50965 wrote:

    Och framför allt, VARFÖR uppdateras de inte oftare?

    Maximum $$ går före service :rolleyes:

    #151399
    MonsterM
    Deltagare

    Ofta lär det inte vara. Använde mig av klarna konto i somras och fakturan kom till den adress jag flyttade ifrån 2009. Iofs inte några problem för mig då moder och fader bor på den adressen nu. Ringde till klarna och de uppdaterade på en gång och tackade så mycket för att jag meddelat dom. I mitt fall kan det kanske ha något att göra med att jag handlade båda gångerna via samma leverantör.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.