Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Dansk kortbetalning billigare än svenska

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 24 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100192
    Johan W
    Deltagare

    Har kollat på nya betalväxlar gällande kort och en gemensam sak med Danmark är att alla är sjukt mycket billigare än Sverige. Det är ju trevligt att de försöker etablera sig här.

    Kolla på priser hos valfri aktör från Sverige och jämför med exempelvis: Se priserna för en betalningslösning hos Quickpay | QuickPay internet-betalningsgateway

    En annan aktör: http://www.epay.se

    Löjligt.

    Hur kan det skilja så enormt mycket? Det handlar om flera tusen kr per år. 500 gratis transaktioner per månad för 185 kr…

    #164749
    meta
    Deltagare

    Är det någon som testat Quickpay? Nyfiken på goda/dåliga erfarenheter.
    Är de bra låter det som helt rätt att köra på. /Meta

    #164802
    Reager
    Deltagare

    Kanske jag som är dum och inte förstår, men som jag läser det är det avgifterna till dem (QuickPay, ePay), sedan tillkommer kostnaderna för inlösenavtal och avgift till dessa inlösare som man får förhandla fram själv.

    Rätta mig gärna om jag har fel.

    #164820
    Johan W
    Deltagare

    @Reager 65654 wrote:

    Kanske jag som är dum och inte förstår, men som jag läser det är det avgifterna till dem (QuickPay, ePay), sedan tillkommer kostnaderna för inlösenavtal och avgift till dessa inlösare som man får förhandla fram själv.

    Rätta mig gärna om jag har fel.

    Ja, men så är det med Samport, Payex, Dibs osv också?

    Så istället för exempel:
    Samport 2 kr
    Teller 2 kr
    = 4 kr

    Quickpay: 0,60 kr (beroende på volym)
    Teller 2 kr
    = 2,60 kr

    #164880
    Mikkel79
    Deltagare

    Vi bruker quickpay i våre butikker, og har ikke noe negativt å si om dem.
    En butik vi kjøpte brukte DIBS, men de var både dyrere og hadde et mye dårligere admin.

    #164937
    WebWatch
    Medlem

    Låter mkt intressant.

    Det blir nog en test framöver :-)

    Tack för tipset.

    #165184
    ePay_Robin
    Deltagare

    @Johan W 65526 wrote:

    Har kollat på nya betalväxlar gällande kort och en gemensam sak med Danmark är att alla är sjukt mycket billigare än Sverige. Det är ju trevligt att de försöker etablera sig här.

    Kolla på priser hos valfri aktör från Sverige och jämför med exempelvis: Se priserna för en betalningslösning hos Quickpay | QuickPay internet-betalningsgateway

    En annan aktör: http://www.epay.se

    Löjligt.

    Hur kan det skilja så enormt mycket? Det handlar om flera tusen kr per år. 500 gratis transaktioner per månad för 185 kr…

    ePay / Payment Solutions är faktiskt en dansk verksamhet. QuickPay har dock en helt annan prisstruktur på den svenska marknaden om man jämför med ePay. ePay har samma prisstruktur i Danmark som den du länkar till hos QuickPay.

    Priserna för ePay SE kan ses här: Priser ePay betalningslösningar

    Vi har även en gratis icke förpliktigande demo-version: Steg 2. Registrering av konto hos ePay

    ePay erbjuder gratis telefon/mail/chat support på både svenska, danska och engelska oansett om man har generella frågor, tekniska problem eller support frågor.

    Recensioner från kunderna kan ses på trustpilot, som är ett mycket populärt sätt att bedömma verksamheter på i Danmark (säkerligen också i Sverige).

    #165225
    ePay_Robin
    Deltagare

    @Johan W 65526 wrote:

    Har kollat på nya betalväxlar gällande kort och en gemensam sak med Danmark är att alla är sjukt mycket billigare än Sverige. Det är ju trevligt att de försöker etablera sig här.

    Kolla på priser hos valfri aktör från Sverige och jämför med exempelvis: Se priserna för en betalningslösning hos Quickpay | QuickPay internet-betalningsgateway

    En annan aktör: http://www.epay.se

    Löjligt.

    Hur kan det skilja så enormt mycket? Det handlar om flera tusen kr per år. 500 gratis transaktioner per månad för 185 kr…

    Hej Johan

    Orsaken till att prisen skiljer så mycket är pga. att vi har valt en annan prisstruktur för den svenska marknaden.

    Det beror även på hur stort fokus man som kund har på support/service.

    Inne på truspilot kan man läsa objektiva recensioner. Man skall dock söka på epay.dk eller quickpay.dk eftersom båda verksamheterna är danska.

    #165234
    Johan W
    Deltagare

    @ePay_Robin 66170 wrote:

    Hej Johan

    Orsaken till att prisen skiljer så mycket är pga. att vi har valt en annan prisstruktur för den svenska marknaden.

    Det beror även på hur stort fokus man som kund har på support/service.

    Ja, en dyrare prisstruktur…

    Säger samma sak som jag säger till webbhotell som försöker sälja in support/service som något mervärde:

    Om tjänsten är bra skall man aldrig behöva kontakta kundtjänst överhuvudtaget.

    #165291
    ePay_Robin
    Deltagare

    @Johan W 66181 wrote:

    Ja, en dyrare prisstruktur…

    Säger samma sak som jag säger till webbhotell som försöker sälja in support/service som något mervärde:

    Om tjänsten är bra skall man aldrig behöva kontakta kundtjänst överhuvudtaget.

    Det är ett fint argument, men världen är ju tyvärr inte perfekt och fel kan uppstå såväl som behov för hjälp till tekniska problem.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 24 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.