Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Nån som försökt/kan Payex implementering i opencart 1.5.4.1?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100389
    henry
    Deltagare

    Första posten här så jag säger först Hej till alla!

    Kört fast i tre dagar med payex implementering och tänkte kolla om någon känner igen sig och har tips/råd att dela?

    Har jobbat med en shop i några månader och har bara betalningslösningen kvar. apache2 server, mysql databas
    shop: opencart 1.5.4.1 med theme och div moduler

    betväxel: payex – allt är avtalat och klart, jag har fått inloggning och filer till testmiljö mm och det fungerar.

    Det som jag blev mycket förvirrad och besviken på är dels att alla de filer man får skickat till sig för “enkel” implementering endast innehåller “exempelkod”. Och dels att “manualen” (“Quick guide”n) egentligen inte guidar särskilt mycket. Mao det står allt som måste finnas/funka (som kanske eller kanske inte redan finns i filerna) men inte en rad om hur man gör.

    Vad det verkar är alltså att man får göra en väldig massa anpassningar själv (?)

    Har efter samtal på banken och med säljare på payex fått intrycket att det “bara är att installera” och köra (tänkte mig en lite mer avancerad variant av installera e-leg eller nåt i den stilen, dvs installera, logga in och kör)…

    Enligt banken skulle man få hjälp av payex att komma igång.
    På payex säger de nu att de inte har någon support utan hänvisar till någon utomstående partner.
    Den partnern har inte heller någon support utan erbjuder sig att installera en modul mot betalning. (om det är samma gratis ev ickefungerande opencartmodul jag redan har samt vad det kostar vet jag inte än).

    Suttit i flera dagar men kommer liksom inte framåt.

    Tacksam för all input, även om det bara är något litet, eller att du testat men gav upp eller vad som helst.

    Mvh henrik

    #165975
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Om du inte kan koda så svälj stoltheten och köp en modul som fungerar. Det är aldrig bara att installera betalmoduler som eleg utan de kräver kodning, dvs de tillverkas och är inget man bara lägger till ( om du inte har en köp/hyrlösning som tillhandahåller det vill säga). En van kodare kan säkerligen göra modulen med denna exempelkod du får, och klarar du det inte själv så köp in tjänsten är mitt råd. Du vill INTE hamna i läget att dina betalningar inte fungerar, eller att du behöver felsöka i något du inte förstår vad gäller betalningar. Det är för viktigt för det.

    #165979
    Pelmered
    Deltagare

    Att integrera en betalmodul i en webbshopslösning är ganska avancerat eftersom man ska in i systemet och ändra orderstatusar m.m. Men framförallt så det en extremt kritisk del av en webbshop så det är väldigt viktigt att det blir bra och rätt som Kodmyran sa.
    Om inte din betalningslösning fungerar bra kommer du tappa många många köp och du måste vara väldigt noga med dels säkerheten och att det verkligen fungerar som det ska. Det måste fungera så gott som 100%, och saker som valutor och belopp måste vara rätt hela vägen.

    Om du känner dig osäker skulle jag därför rekommendera att du antingen hittar en färdig modul eller att du anlitar någon som kan lösa det här åt dig. Alternativt att du väljer en leverantör som har en färdig modul om PayEx inte har det.

    #165989
    henry
    Deltagare

    Tack för svaren!
    Det handlar inte om stolthet – det handlar om att jag inte har pengar haha :)
    … och att de säger att det är så enkelt när det inte är det.

    Jaja, ska se om jag kan få hjälp med det.

    #170736
    alicen
    Deltagare

    Hej! Hur har det gått för dig? :) jag är i samma läge som du, ska installera kortbetalning från payex. Dock så försöker jag inte själv utan letar efter något företag som kan hjälpa till, som jag kan anlita. Klarade du det själv eller har du tips på företag som kan jobbet?

    Med vänlig hälsning Alice

    #170738
    danielandersson
    Deltagare

    https://www.google.se/search?q=opencart+konsulter&oq=opencart+konsulter

    Kanske drygt, men det finns ju faktiskt konsulter bara man söker

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.