Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem West union

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100743
    emki11
    Deltagare

    De är så att jag håller på att beställa lite varor, efter att när jag snackade med säljare och sa till de att jag litar inte på förskottsbetalning så sa han att han kunde göra det säkert för båda mig och han och då sa han så.

    Han sa att jag ska göra betalningen till någon som jag känner, efter det dem skickar varan och dem får MTCN till betalningen som jag gjorde till personen som jag känner, efter när jag har fått varan och kollat på den så ska jag ändra uppgifterna i betalningen så de står på säljarens namn.

    Min frågor.
    kan jag bli blåst där?
    Om jag ger honom MTCN och betalningen står på en persons namn som jag känner, kan säljaren hämta pengarna ändå om den står inte i hans namn?

    #168671
    danielandersson
    Deltagare

    Ehm, va?

    Kolla upp escrow-tjänster.

    #168672
    biz
    Deltagare

    @emki11 70088 wrote:

    Min frågor.
    kan jag bli blåst där?
    Om jag ger honom MTCN och betalningen står på en persons namn som jag känner, kan säljaren hämta pengarna ändå om den står inte i hans namn?

    Ja det låter väldigt skumt, har aldrig använt Western union, men om han nu föreslog ett “säkert” sätt för er båda, hur är det säkert för honom om han skickar varor till dig och en betalning står i din kompis namn? du kan helt enkelt sluta svara på hans mail efter du fått varorna… tipset är att det räcker att han har Western unions MTCN nummer så får han ut pengarna funkar väl som schweiziska nummerkonton har du rätt kod så får du ut pengarna?

    #168677
    emki11
    Deltagare

    @biz 70097 wrote:

    Ja det låter väldigt skumt, har aldrig använt Western union, men om han nu föreslog ett “säkert” sätt för er båda, hur är det säkert för honom om han skickar varor till dig och en betalning står i din kompis namn? du kan helt enkelt sluta svara på hans mail efter du fått varorna… tipset är att det räcker att han har Western unions MTCN nummer så får han ut pengarna funkar väl som schweiziska nummerkonton har du rätt kod så får du ut pengarna?

    så han kan hämta pengarna ändå om de står inte i hans namn?

    #168678
    emki11
    Deltagare

    han gav mig en annan tips på säkert betalningsätt för båda mig och han, de gick, jag betalar via west union och scannar lappen och sen täcker över MTCN nr så han ser den inte,(bara för han ska se att jag har gjort betalning) han skickar varan när varan är i mina händer och jag har kolla dem, så ska jag ge honom MTCN.
    tror dem båda sätten är bara säkert för min del eller hur?

    så vad tycker ni? Kan hämta pengarna utan MTCN nr?

    #168697
    danielandersson
    Deltagare

    Varför i hela friden ska du betala via WU?

    #168712
    emki11
    Deltagare

    @danielandersson 70127 wrote:

    Varför i hela friden ska du betala via WU?

    ja men hur ska jag betala då?
    har du säkrare sätt som går bra?

    #168725
    Runns.se
    Deltagare
    #168740
    emki11
    Deltagare

    @Runns.se 70158 wrote:

    West Union är bara problem…

    https://www.escrow.com/escrow-101/how-it-works-buyerseller.aspx

    Japp de har du helt rätt i, men denna länk som du gav mig ser bra ut. tack.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.