Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Statistik olika betalsätt

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101566
    Mathias R
    Deltagare

    Är det någon som har koll på förhållandet mellan olika betalsätt vid olika ordersummor?
    Undrar bla hur viktigt det är att erbjuda direktbetalning som betalsätt och om kunder hellre väljer det om dom ska köpa dyrare varor?
    Så är det någon som vet eller har sett liknande statistik någonstans tar jag gärna emot den informationen.

    #173743
    danielandersson
    Deltagare

    Varför inte erbjuda det via Payson och se hur stor procent av dina kunder som väljer det?

    #173765
    Mathias R
    Deltagare

    Har Payson idag men funderar på att byta då dom är lite dyra.
    Och jag har kollat med dom och kunde tyvärr inte få så detaljerad statistik då jag även har kortbetalningen hos dom.

    #173770
    flennstrom
    Deltagare

    @Mathias R 76156 wrote:

    Är det någon som har koll på förhållandet mellan olika betalsätt vid olika ordersummor?
    Undrar bla hur viktigt det är att erbjuda direktbetalning som betalsätt och om kunder hellre väljer det om dom ska köpa dyrare varor?
    Så är det någon som vet eller har sett liknande statistik någonstans tar jag gärna emot den informationen.

    Det finns två fall:
    1. Kunden får kredit på ordersumman
    2. Kunden får inte kredit

    I de fall där kunden får kredit är de mindre benägna att välja direktbank ju högre beloppet är. De väljer då hellre faktura eller att dela upp betalningen.

    Om de inte får kredit på ordersumman så väljer de kort före direktbetalning. Det är större andel som betalar med kort på höga belopp än direktbank jämfört med låga belopp.

    Siffrorna kommer från vår data i Klarna Checkout den senaste månaden.

    #173779
    Mathias R
    Deltagare

    Tackar för den informationen, det var lite det jag ville ha svar på.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.