Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Märkligt köp

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102337
    bslask
    Deltagare

    Har fått en märklig skarp order, där kunden angett fejk uppgifter:

    dummyvalue dummyvalue
    dummyvalue
    dummyvalue
    Sverige
    25393833

    MEN betalat med ett kort som fungerar, och köpet har gått igenom till min betalningsprovider.

    Whats the deal?

    #177263
    C.Larsson
    Deltagare

    Kan vara ett stulet kort. Har denna lämnat ett mobilnr så den kan få sms avisering

    #177264
    Majsan
    Deltagare

    Nån som vill skänka lite pengar inför jul :D

    De ska tydligen finnas folk till allt :)

    #177266
    GregerA
    Deltagare

    Lite för mycket glögg kanske. :-)

    #177267
    bslask
    Deltagare

    @C.Larsson 80569 wrote:

    Kan vara ett stulet kort. Har denna lämnat ett mobilnr så den kan få sms avisering

    Det nummer som är lämnat är det du ser ovan, dvs inget riktigt nummer, så det skickas inga sms, dessutom går ju inte adressen att skicka till alls…

    #177268
    Rob
    Deltagare

    Kortslutning i någon del av din webbutik eller hos betalleverantören? Ibland får jag mail från Payson där det står att firstname lastname betalat. Då har jag dock haft de riktiga uppgifterna kvar i min butik.

    #177271
    Lufox
    Deltagare

    Använder du canins OPC modul så är det nog den som spökar. Hänt oss några gånger.

    #177274
    bslask
    Deltagare

    @Lufox 80577 wrote:

    Använder du canins OPC modul så är det nog den som spökar. Hänt oss några gånger.

    Intressant, inget ni kunnat åtgärda?
    Första gången det händer mig på åtskilliga tusentals ordrar. Det tråkiga är ju att jag inte kan kontakta den som lagt ordern :(

    #177275
    Lufox
    Deltagare

    När var det sist ni uppdaterade modulen? Tror han fixade buggen åt oss. Kundens riktiga adress har alltid funnits kvar om man klickar in på deras konto.

    #177283
    banane
    Deltagare

    Bslask: Du har ett pm från mig med :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.