Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Prestashop eller magento…

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103441
    alle78
    Deltagare

    Försöker hitta fördelar och nackdelar vad gäller magento & prestashop men hittar bara info som är från 2015, kan vara som så att uppdateringar har skett sedan dess så vissa saker kanske har förbättrats. Har läst lite och det känns som det lutar åt prestashop då magento verkar mer komplext vad gäller utveckling och användarvänligheten. Plus att magento verkar ha sämre svarstider om man inte sätter upp den korrekt vad gäller hostingen, web server etc…

    Vårt bolag kommer att växa och vi har just nu uppemot cirka 3000 artiklar men kommer att utökas.

    Dom kraven vi har är följande;

    1.Man ska kunna använda någon form av API lösning gentemot leverantörerna, går det i presta?
    2. Seo vänlig
    3. Responsiv sida, mobil, platta etc..
    4. Ska kunna växa internationellt, flerspråkig
    5. Hantera flera butiker från samma plattform
    6. sök funktion
    7.Effektiv artikel hantering, import/export
    8.Ska kunna köra mer än 2000 produkter
    9.Snabb laddningstid
    10.Blogg
    11.Man ska kunna utveckla och modifiera sidan efter egen smak
    12.Kunna kopiera mallen och öppna fler butiker i Norden

    Passar prestashop bra för oss? Vore tacksamt för svar :)

    Tack på förhand!

    //Alonso Ramos

    #167035
    Johan W
    Deltagare

    Skulle säga att det beror helt på budget och ambition. Magento är dyrare att komma igång med och drifta. Moduler kostar, programmering kostar om det behövs, och det tar tid att sätta upp sen kräver det en starkare server i drift än vad Prestashop gör.

    #167026
    Joel B
    Deltagare

    @alle78 86568 wrote:

    Försöker hitta fördelar och nackdelar vad gäller magento & prestashop men hittar bara info som är från 2015, kan vara som så att uppdateringar har skett sedan dess så vissa saker kanske har förbättrats. Har läst lite och det känns som det lutar åt prestashop då magento verkar mer komplext vad gäller utveckling och användarvänligheten. Plus att magento verkar ha sämre svarstider om man inte sätter upp den korrekt vad gäller hostingen, web server etc…

    Vårt bolag kommer att växa och vi har just nu uppemot cirka 3000 artiklar men kommer att utökas.

    Dom kraven vi har är följande;

    1.Man ska kunna använda någon form av API lösning gentemot leverantörerna, går det i presta?
    2. Seo vänlig
    3. Responsiv sida, mobil, platta etc..
    4. Ska kunna växa internationellt, flerspråkig
    5. Hantera flera butiker från samma plattform
    6. sök funktion
    7.Effektiv artikel hantering, import/export
    8.Ska kunna köra mer än 2000 produkter
    9.Snabb laddningstid
    10.Blogg
    11.Man ska kunna utveckla och modifiera sidan efter egen smak
    12.Kunna kopiera mallen och öppna fler butiker i Norden

    Passar prestashop bra för oss? Vore tacksamt för svar :)

    Tack på förhand!

    //Alonso Ramos

    Hej Alonso,

    De flesta av dina önskemål är möjliga att uträtta i många väluppdaterade och moderna plattformar. PrestaShop är en plattform vi arbetar med på daglig basis och som är möjlig att anpassa och vidareutveckla efter önskemål. De flesta av dina punkter är både standard i plattformen och sådant man kan utöka med, med hjälp av tredjepartsverktyg och/eller skräddarsydd utveckling.

    Lycka till!

    #167021
    Ricky
    Deltagare

    Hola Alonso! Que pasa? :)

    OBS OBS OBS – Jag jobbar *inte* på Prestaworks, men jag är dock kund till dem.

    Det är hur som helst precis som Joel säger – de flesta av dina efterfrågade funktioner är standard i Prestashop och även om det är modulbaserat går det alltid att anpassa med andra moduler eller direktutveckling.

    Lutar du åt Prestashop så kan jag faktiskt varmt rekommendera Prestaworks (@Joel: det är inte som jag smörar som kund, jag menar verkligen det :)

    /Ricardo “Ricky” Blunda

    #181305
    snartehandlare
    Deltagare

    Av dessa två måste jag ändå rekommendera Magento, detta då Prestashop är rätt lätt att växa förbi. Senaste versionen av Magento 1 är dessutom snabbare.

    Magento har extremt mycket out of the box, som t.ex multishop mm.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.