Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Hyrsida för annonsförsäljning

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103686
    Jolo
    Deltagare

    Hej!

    Finns det någon hyrsida som är anpassad för ren info och annonsförsäljning?

    Jag tänker mig en infosida som jag kan bygga på efterhand och lägga upp info kring ett specifikt område/ ämne, tex barnkläder, bilar eller vad det än må vara och sedan på ett enkelt sätt kunna lägga in annonser samt ta betalt för annonserna direkt via sidan, precis som jag tar betalt för en produkt i en webbutik?

    Söker en hyrsida som är enkel att sköta detta från då jag inte kan eller önskar bygga något själv?
    Tänker som tex textalk/talex finns för webbutiker så kanske det finns något liknande för ovanstående behov.

    Tacksam för svar :)

    #185382
    Jolo
    Deltagare

    Jag lyfter nu min 2 år gamla tråd :)

    Jag önskar göra en sida där jag fördjupar mig kring en produktkategori.
    Syftet sidan har är att samla bra och omfattande information om den produktkategori det gäller så att den som söker en sådan produkt ska få vägledning och bli inspirerad.
    Säg exempelvis att man skriver om cyklar.
    Sidan ska ha:
    -Menyer där man enkelt kan hitta allt och lite till gällande cyklar, fakta helt enkelt.
    -Artiklar med tex nyheter och inspirerarande läsning (lite som en blogg)
    -Register där man kan ha butiklänkar.
    -Annonsplatser som kan köpas av företag som säljer cyklar.
    -Gärna en kartfunktion eller sökfunktion på tex län där kunder enkelt kan hitta företag i sin närhet.

    Detta är alltså inte tänkt som en annonsida där privatpersoner kan lägga in annonser utan enbart som en informationsida där också företag kan annonsera.

    Jag kan inte bygga någon sådan sida själv då jag saknar dessa kunskaper samt att jag vill fokusera på innehållet på sidan och inte på tekniken.
    Jag behöver däför en passande hyrlösning.
    Det finns ju plattformar för webbutiker och bloggar men vad är bäst för ovanstående sidutforming.

    Jättetacksam för tips och svar :)

    #185444
    notionstore
    Deltagare

    Hej Jolo,
    Kör själv rehub(wordpress tema) på ett flertal av mina hemsidor. Rätt invecklat till en början men dokumentationen är bra.
    Annonser som kan köpas kör du bara vanliga woocommerce produkter som i en vanlig ebutik. Med krav att de laddar upp bild i rätt mått innan de kan slutföra köpet. Eller med meddelande om att de ska skicka annons bild till en e-postadress efter färdigt köp.

    Det du nämner ovan ska kunna skapas i wordpress.

    #185928
    Jolo
    Deltagare

    Hej, jag puttar upp denna tråden igen..

    Kan man kanske använda en hyrbutik som underlag till vad jag söker , tex quickbutik, textalk eller liknande..

    Eller är det bättre att använda ett bloggverktyg..

    Eller finns det någon annan variant?

    Önskar som sagt en enkel färdig lösning då tekniska kunskaper och intresse för att bygga sjäv saknas.

    #185932
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Quickbutik har så du enkelt kan lägga upp en informationssida istället för produkt etc.

    Testa deras butik i 2 veckor utan kostnad och bilda dig en egen uppfattning.

    Finns en del att önska när man kränger produkter så som betydligt enklare orderhantering, rapporter på försäljning/ statistik, import/export. Men helt okej för pengarna om man kan låta bli att irritera sig på att dessa enligt mig väldigt viktiga funktioner saknas.

    Lite synd att detta saknas då man väldigt ofta kommer med uppdateringar och nyheter, men lite fel nyheter enligt mig då dom där grundbultarna saknas från början så kunde man sett till att dessa fanns innan man tog fram andra mindre viktiga funktioner.

    Upptid är bra. Dock har man haft några timmars nertid under december månad och detta har man inte haft innan. Tror säkert det kan bero på att Amazon flyttat över server i deras nya hall i Sverige. Men det är bara gissningar då man inte informerat sina kunder om detta.

    Men som sagt, bra butik för pengarna.

    #185933
    Jolo
    Deltagare

    Hej Jimmy och tack för svar!

    Har testat deras webbutik vid ett tidigare tillfälle och jag upplevde precis som du att tex orderhantering och en del andra saker i admin var för bristfällig för att byta till dem, de kunde heller inte ordna vissa enklare saker som jag önskade så jag kände att jag blev lika låst som i Textalk, tyvärr för de har ju många bra saker också.

    Eftersom man bara får prova deras butik vid ett tillälle under 2 veckor eller 3 veckor (om man frågar om förlängning) så har jag förbrukat den tiden.

    Jag frågade om jag kan kunde få prova igen vid ett senare tillfälle men man får bara prova en gång..under sin livstid…jag frågade specifikt om detta :D så där fick man bara en chans i livet ;)

    Så jag kan tyvärr inte prova om deras site skulle fungera som informationsite 😮

    #185935
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Bara starta ny mailadress på google :p

    Jag körde nog 3-4 olika adresser och gör fortfarande när jag ska testa butiker, vissa har på ip adressen och då kör jag på olika datorer :D. Vem kan sätta sig in i ett system på några veckor liksom, eller så är det bara jag som är iqbefriad =).

    Nej det där med att dom inte kan fixa enkla saker är kasst, har en lista på saker som ska fixas på min sida och då ska jag behöva ta kodare utanför liksom när man istället hade kunnat köpa det genom Qb.

    @Jolo 93082 wrote:

    Hej Jimmy och tack för svar!

    Har testat deras webbutik vid ett tidigare tillfälle och jag upplevde precis som du att tex orderhantering och en del andra saker i admin var för bristfällig för att byta till dem, de kunde heller inte ordna vissa enklare saker som jag önskade så jag kände att jag blev lika låst som i Textalk, tyvärr för de har ju många bra saker också.

    Eftersom man bara får prova deras butik vid ett tillälle under 2 veckor eller 3 veckor (om man frågar om förlängning) så har jag förbrukat den tiden.

    Jag frågade om jag kan kunde få prova igen vid ett senare tillfälle men man får bara prova en gång..under sin livstid…jag frågade specifikt om detta :D så där fick man bara en chans i livet ;)

    Så jag kan tyvärr inte prova om deras site skulle fungera som informationsite 😮

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.