Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Hyra e-handelsplattform för 10-20 produkter

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103767
    RobMikWin
    Deltagare

    Hej, jag kommer tillsammans med farsan starta en webshop och kommer inte sälja mer än 10-20 produkter. Jag vill hyra en e-handelsplattform men vill inte betala för mycket (Max 1000 kr mån), har ni några tips på vart jag kan hyra en bra e-handelsplattform?

    Mvh RobMikWin

    #182378
    Ekraft
    Deltagare

    För en sådan begränsad verksamhet borde t.ex. Tictail fungera. Det kostar inget alls. Det finns en del andra plattformar som erbjuder relativt enkla med lågt prissatta instegspaket. 1000kr/månad är ganska mycket pengar i det här sammanhanget.

    #182380
    Ricky
    Deltagare

    Håller med Ekraft. För den summan (och mindre) bör du definitivt hitta något som passar. Kan själv rekommendera Prestaworks (http://www.prestaworks.se) för mer eller mindre färdiga lösningar.

    #182381
    NO LINGO
    Deltagare

    Prestaworks, TicTail, Shopify lär vara prisvärda och relativt enkla att komma igång med. Om ni i huvudsak ska sälja på den svenska marknaden så välj en plattform som har integration till de mest efterfrågade betalningslösningarna bland svenska kunder.

    Jag vill tipsa om Quickbutik, en plattform som många av bolagen i vår Inkubator (nystartade bolag) har valt. Det verkar vara en smidig, lättanvänd och kraftfull plattform för en runt femhundring i månaden.

    #182384
    OscarJ
    Deltagare

    @NO LINGO 88114 wrote:

    Prestaworks, TicTail, Shopify lär vara prisvärda och relativt enkla att komma igång med. Om ni i huvudsak ska sälja på den svenska marknaden så välj en plattform som har integration till de mest efterfrågade betalningslösningarna bland svenska kunder.

    Jag vill tipsa om Quickbutik, en plattform som många av bolagen i vår Inkubator (nystartade bolag) har valt. Det verkar vara en smidig, lättanvänd och kraftfull plattform för en runt femhundring i månaden.

    Har sett att du är väldigt aktiv här på forumet. Hur kommer det sig att du inte rekommenderar Woocommerce? :D

    #182386
    NO LINGO
    Deltagare

    @OscarJ 88117 wrote:

    Har sett att du är väldigt aktiv här på forumet. Hur kommer det sig att du inte rekommenderar Woocommerce? :D

    Efter att själv ha gjort en djuplodning i open source plattformar under våren och sommaren så inser jag att det är en väg som vid en första anblick ter sig enkel men den kräver rätt mycket arbete och en hel del kunskap för att skapa sin egen shop. Har man inte kunskap kan det oxå trots att det är “gratis” dra med sig ganska stora kostnader. Risken är att man som nybörjare inom ehandel fastnar allt för mycket i teknikfrågor och tappar bort det som är viktigast, att komma igång. Men jag säger inte att tex woocommerce eller magento skulle vara fel eller dåligt snarare att det kan vara något att växa in i den dagen man inser att man vill ha en plattform som man kan tweaka efter eget behag och plånbok. Keep it simple och kom igång. Sen löser sig resten på vägen :)

    #182390
    RickardE
    Deltagare

    Hej Robin,

    Svara PM

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.