Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar E-handel lösning till butik med 5000+ produkter

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103776
    adrian88
    Deltagare

    Söker e-handel lösning till vår webshop som kommer att ha mer än 5000 produkter.
    Integration med Visma och Klarna är ett måste.
    Sen att kunna skapa återförsäljarkonton och att kunna sätta specifika % på separata artikelgrupper osv.
    Så att man inte behöver ha 20% rabatt över hela butiken osv.
    Möjlighet att lägga in bulk med produkter/kunder hade varit önskvärt.
    Vi har stor kunddatabas och produktdatabas att överföra och vill gärna att det ska gå smidigt.

    Vi har ganska låg budget, ca 500-1000kr i månaden.
    Någon som har lite förslag var vi kan vända oss? :)

    Vi kan nås på adrian@truckparts.se

    #182437
    logic
    Deltagare

    Hur tekniskt kunniga är ni?

    En VPS med WordPress WooCommerce klarar allt det där galant.

    – Klarna finns som gratis plugin
    – Återförsäljarfunktion finns som betalplugin för några hundralappar per år
    – Bulkimport finns som betalplugin för några hundralappar per år
    – Plugins för att hantera stora mängder rabatter finns också

    Visma är jag osäker på, möjligen måste ni bygga en egen koppling.

    Jag hjälpte en bekant att sätta upp en WooCommercelösning för drygt 6 000 artiklar och den funkar kanon, något segladdad men det verkar gå att hantera med bättre tweakade cachningsplugins.

    Driftkostnaden för hela lösningen ligger långt under 1000 kr per månad. Mitt exempel kostar ca 200 kr i månaden för leasing av nödvändiga plugins, samt hyra av VPS.

    #182440
    adrian88
    Deltagare

    Jag är väl grundkunskaper inom just detta området.
    Skulle nog klara att sätta upp Woocommerce men det jag skulle kämpa med är nog integrationen med Visma och designen och få allt att flyta på snabbt.

    #182442
    Henrik_G
    Deltagare

    Starweb har funktionerna som du letar efter men med din budget så har du nog en utmaning att hitta en lösning som motsvarar kraven. Räcker nog inte ens till Visma-licensen för integration är jag rädd.

    #182443
    adrian88
    Deltagare

    sharespine.com har integration för Visma eEkonomi så där har jag lösningen till det i alla fall.

    #182444
    leiflindberg
    Deltagare

    Tänk dock på att om du väljer WooCommerce och en “Återförsäljarfunktion som betalplugin” (för WooCommerce har per default inte stöd för “flera prislistor”) så kan du få problem att koppla ihop med med Visma Admin då det normalt inte går att skicka datafält som kommer från en “betalplugin” via WooCommerce API till Visma. Vi träffar ofta kunder hittar en funktion genom en betalplugin till WooCommerce, som inte är kompatibel med resten av systemen ett e-handelsflöde. (Kan vara en plugin för varianter där varianterna inte har egna artikelnummer och då går det inte att hålla kol på lagret från t.ex. Visma) Det går dock at lösa om du hittar någon som vill bygga ut ditt API för WooCommerce så att de går att få ut och skicka data (läs åf prislistor, variantstöd etc.) mellan de olika systemen. Om Visma Admin är ett krav så kan du titta mer på denna sidan och de e-handelsystem som Sharespine stöder för att få tips på vad som finns färdigt på marknaden.
    https://www.sharespine.com/visma-administration-e-handel-integration/

    #182452
    adrian88
    Deltagare

    Tack för informationen Leif,
    Vi har börjat kolla lite på möjligheten att gå över till Fortnox eftersom det verkar vara enklare och större möjligheter med Fortnox

    #182459
    Stefan72
    Deltagare

    @adrian88 88197 wrote:

    Tack för informationen Leif,
    Vi har börjat kolla lite på möjligheten att gå över till Fortnox eftersom det verkar vara enklare och större möjligheter med Fortnox

    Vad räknar du med för mer möjligheter med fortnox då? Jag har det och jag kan ju inte påstå att det är världens mest kompetenta lösning på det viset men det speglas ju i priset också allt som oftast. De är bra på enkla paketlösningar men det är allt. Vill du ha nån speciell funktion som du tycker borde vara superenkel att genomföra, glöm det.

    #182461
    adrian88
    Deltagare

    @Stefan72 88206 wrote:

    Vad räknar du med för mer möjligheter med fortnox då? Jag har det och jag kan ju inte påstå att det är världens mest kompetenta lösning på det viset men det speglas ju i priset också allt som oftast. De är bra på enkla paketlösningar men det är allt. Vill du ha nån speciell funktion som du tycker borde vara superenkel att genomföra, glöm det.

    Hm ok, tex vilka enkla funktioner då?
    Vi har Visma eEkonomi idag och det är dyrt och krångligt att integrera med e-handelsystem.

    #182462
    Stefan72
    Deltagare

    ja alltså det finns en del kopplingar till fortnox och det fungerar utan problem men vill du ha nåt utanför ramarna så går inte det. Fortnox är ganska basic på alla vis, ett utmärkt program i början men sen märker man att man vill ha mer funktioner och det som då kostar en hel del hos andra finns helt enkelt inte hos fortnox.
    Jag ska troligen byta till Pyramid från unikum. Där får man allt i samma, även möjlighet till fysisk butik om man vill det. Allt under samma tak och egenutvecklade saker inom allting. Vill du ha en funktion, absolut vi fixar. (det kostar ju dock)
    Pyramid är ganska dyrt men jag klarar mig relativt smärtfritt som ensam, det drar iväg ganska duktigt om det ska vara fler användare.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 20 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.