Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Flytta till en bra plattform som klarar import av många produkter

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100078
    Royger
    Deltagare

    Vi kör C4Media idag. En köpt lösning där man måste betala för varenda liten ändring man vill göra.

    Vi vill ha en modern plattform som är smidig och klarar 4-5000 artiklar.
    Vilken plattform rekommenderas om vi vill flytta allt?
    Hur genomför man flytten så allt funkar med bilder och produktalternativ?
    Har tittat på Textalk och de kan lösa det om de får en exportfil.

    #163826
    Nicklas
    Deltagare

    Vill man ändra något så kostar nog detta vilken hyrplattform du än väljer.

    Vi kör Kodmyran och den hanterar denna mängd produkter utan problem.

    #163800
    Stefan72
    Deltagare

    det är väl inte mängden artiklar det handlar om utan att få allting på rätt plats. Inte helt enkelt alla gånger. Räkna med att det kostar konsulttimmar oavsett vilken plattform man väljer.

    #163793
    logic
    Deltagare

    Är ni någorlunda tekniskt kunniga och kan grunderna WordPress så borde ni kolla in WooCommerce. Inte bara världens mest använda plattform, den är i grunden helt gratis också.

    Med mycket tid till hands så kommer ni att kunna driva en riktigt webbshop för några hundralappar i månaden. Köp en design och använd det löjligt stora utbudet av gratis- och betalplugins för att anpassa webbshoppen hur mycket som helst.

    Såvida ni inte omsätter flera miljoner så skulle jag inte rekommendera helt skräddarsydda lösningar. Det kräver i princip heltidsfokus under en lång period och riktigt omfattande kravställning. Jag har testat två gånger och har båda gångerna fått migrera till välkända plattformar i efterhand.

    Lycka till!

    #182494
    Royger
    Deltagare

    @logic 88270 wrote:

    Är ni någorlunda tekniskt kunniga och kan grunderna WordPress så borde ni kolla in WooCommerce. Inte bara världens mest använda plattform, den är i grunden helt gratis också.

    Med mycket tid till hands så kommer ni att kunna driva en riktigt webbshop för några hundralappar i månaden. Köp en design och använd det löjligt stora utbudet av gratis- och betalplugins för att anpassa webbshoppen hur mycket som helst.

    Såvida ni inte omsätter flera miljoner så skulle jag inte rekommendera helt skräddarsydda lösningar. Det kräver i princip heltidsfokus under en lång period och riktigt omfattande kravställning. Jag har testat två gånger och har båda gångerna fått migrera till välkända plattformar i efterhand.

    Lycka till!

    Tack för råden…
    Kan man migrera alla produkter dit via en Excel-fil?
    Brukar man få ut en sån fil från befintlig leverantör?

    #182496
    logic
    Deltagare

    Om du säger upp avtalet med C4M så skulle jag bli mycket förvånad om ni inte får ut all produktinformation och annan information i strukturerat format (excel, csv, el liknande).

    Alla system jag någonsin jobbat med har en klausul i avtalet där de exporterar all information till lämpligt medium (USB-minne/DVD/Extern hårddisk) och lämnar över till kund vid avtalets uppsägning. Rimligtvis har ni samma överenskommelse!

    #182497
    Lasse79
    Deltagare

    Hej, hur har er erfarenhet av C4 Media varit? Varför flyttar ni och vilka funktioner saknar ni idag?

    #182498
    Royger
    Deltagare

    @logic 88287 wrote:

    Om du säger upp avtalet med C4M så skulle jag bli mycket förvånad om ni inte får ut all produktinformation och annan information i strukturerat format (excel, csv, el liknande).

    Alla system jag någonsin jobbat med har en klausul i avtalet där de exporterar all information till lämpligt medium (USB-minne/DVD/Extern hårddisk) och lämnar över till kund vid avtalets uppsägning. Rimligtvis har ni samma överenskommelse!

    Låter bra. Ska läsa avtalet…

    #182499
    Royger
    Deltagare

    @Lasse79 88288 wrote:

    Hej, hur har er erfarenhet av C4 Media varit? Varför flyttar ni och vilka funktioner saknar ni idag?

    Hej
    Det har väl funkat bra, men de vill ha betalt för minsta lilla. T.ex byta till ny version eller byta bilder, ändra smågrejer.
    Vill ha nåt där man kan göra mer själv. Ändra tema/design osv

    #182500
    donkeypunch
    Deltagare

    @Lasse79 88288 wrote:

    Hej, hur har er erfarenhet av C4 Media varit? Varför flyttar ni och vilka funktioner saknar ni idag?

    Jag kan även flika in att C4 VARIT väldigt bra, när vi skaffade dem för 2 år sedan så erbjöd de bra funktioner och full anpassningsbarhet, till en rimlig kostnad. De har dock gått ner sig väldigt mycket, de orsakar buggar i vårat system som de sedan vill ta betalt för att fixa, dessutom tar det år innan något händer. I dagsläget skulle jag tyvärr inte rekommendera dem, om de inte skärper sig..

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.