Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Webbshop till Joomla & Swish

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103938
    JonasB
    Deltagare

    Hej,

    Jag är helt ny i forumet och jag har ingen erfarenhet alls av detta så jag ber om ursäkt om jag ställer en fråga som redan är besvarad.

    Håller på att starta upp en webbshop som ska hängas på en befintlig Joomla sida.

    Finns det något shopp-verktyg som fungerar bra och som även har eller kommer får stöd för e-handelswish nu när det väl får ordning på sitt efter kraschen?

    Eller måste jag bygga något på en annan platform?

    Tänker att det finns en viss fördel av att ha det inom samma “domän.se” än att ha en annan domän till själva shoppen.

    Alla tips emottages med glädje.

    Med vänlig hälsning

    Jonas i Malmö

    #183058
    MrSmith
    Deltagare

    Hade samma tankar för 2 år sedan. Eftersom jag jobbat mycket med Joomla tänkte jag att det vore smidigt att hänga på en shop. Kollade och testade in lite olika som J2Store och Virtuemart men det var besvärligt att hitta svenska betalmoduler.

    Det blev i stället WooCommerce på en WordPress-installation och det har jag inte ångrat. Jag la visserligen shopen bredvid Joomla och länkar i stället in shopen via banners och artiklar men det gör även att shopen kan leva sitt eget liv.

    Joomla var ett stort CMS för 5-10 år sedan men det är inte samma drag i det längre. Kanske dags att konvertera till något annat?

    #183060
    JonasB
    Deltagare

    Hej MrSmith,

    Tack för ditt svar.

    Jo jag har förstått att WooCommerce är en av de mer vanliga och att det finns Swishlösningar till den.

    Nu har jag så mycket annat på min Joomlasida att det inte bara är att byta men jag har funderat på det.

    Får se om jag får något svar med en lösning eller så får jag sätta mig ner och börja om från början ;-)

    Ha en bra dag!

    Mvh JB

    #184974
    loppis
    Deltagare

    Inget fel på Joomla + Virtuemart :). Vilka betalmoduler saknar du? Finns ju Klarna, Certitrade, Payson… Swish och Förskottsbetalning till bankgiro kan man lägga in så att swishnummer / bankgironr visas för kunden efter checkout… så får man hålla lite koll på kontot bara [emoji14]

    #176374
    Erik_solvd
    Deltagare

    @loppis 91733 wrote:

    Inget fel på Joomla + Virtuemart :). Vilka betalmoduler saknar du? Finns ju Klarna, Certitrade, Payson… Swish och Förskottsbetalning till bankgiro kan man lägga in så att swishnummer / bankgironr visas för kunden efter checkout… så får man hålla lite koll på kontot bara [emoji14]

    Jag håller inte riktigt med här! :)
    Tycker varken Joomla eller Virtuemart hänger med i utvecklingen i jämförelse med deras konkurrenter. Får ont i ögonen när man kollar på deras gränssnitt och designen på deras butiker :)

    #176273
    loppis
    Deltagare

    Tjena Erik!

    Jo, att gränssnitten är horribla håller jag med om. Skulle vilja påstå att både joomla och virtuemart riktar sig till webnördar, snarare än gemene man som enbart behöver en smidigt shop…

    Virtuemart är osmidigt och fult och “inlärningskurvan” är helt enorm men flexibiliteten är svårslagen, enda begränsningen är ens egna kreativitet :)

    #176213
    Erik_solvd
    Deltagare

    @loppis 92131 wrote:

    Tjena Erik!

    Jo, att gränssnitten är horribla håller jag med om. Skulle vilja påstå att både joomla och virtuemart riktar sig till webnördar, snarare än gemene man som enbart behöver en smidigt shop…

    Virtuemart är osmidigt och fult och “inlärningskurvan” är helt enorm men flexibiliteten är svårslagen, enda begränsningen är ens egna kreativitet :)

    Haha. Då håller vi nog med varandra :)
    Anser du att det har några fördelar över WooCommerce? WooCommerce har ju inte fula gränssnitt, men också en otrolig flexibilitet!

    #186348
    T68
    Medlem

    Hej!
    Dammar av den här tråden men undran om någon hittat en swish-modul för joomla/virtuemart. Tack för alla tips rörande detta!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.