Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar E-Handelsplattform rekommendation

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104188
    unknowngenius
    Deltagare

    Hej!

    Det är så här att jag och mina kollegor har tänkt starta en webbshop.
    Vi researchar och funderar hur vilket alternativ som är bäst…

    Vi har kikat in JetShop/Askås/Starweb som verkar ta någon startkostnad, designkostnad samt månadsavgift.
    Har ni några erfarenheter om dessa? I så fall skulle vi vara extremt tacksamma om ni kunde dela med er era erfarenheter.

    Ett annat alternativ är att anlita en webbyrå och be de skapa en webbsida som kör antingen Magento eller WooCommerce.

    Har läst tillräckligt med reviews på Magento vs WooCommerce, min slutsats är att Magento passar större webbshop och WooCommerce lite mindre-mellan, men båda fungerar och är i princip nästan lika bra. Om ni har andra åsikter så får ni också skriva de!

    Min fråga är helt enkelt om ni har några erfarenheter om JetShop/Askås/StarWeb samt vilket alternativ ni hade valt, system som de 3 nämnda kör, eller egen hemsida med Magento/Woocommerce?

    #183795
    Juhani.makinen
    Deltagare

    @unknowngenius 90065 wrote:

    Hej!

    Det är så här att jag och mina kollegor har tänkt starta en webbshop.
    Vi researchar och funderar hur vilket alternativ som är bäst…

    Vi har kikat in JetShop/Askås/Starweb som verkar ta någon startkostnad, designkostnad samt månadsavgift.
    Har ni några erfarenheter om dessa? I så fall skulle vi vara extremt tacksamma om ni kunde dela med er era erfarenheter.

    Ett annat alternativ är att anlita en webbyrå och be de skapa en webbsida som kör antingen Magento eller WooCommerce.

    Har läst tillräckligt med reviews på Magento vs WooCommerce, min slutsats är att Magento passar större webbshop och WooCommerce lite mindre-mellan, men båda fungerar och är i princip nästan lika bra. Om ni har andra åsikter så får ni också skriva de!

    Min fråga är helt enkelt om ni har några erfarenheter om JetShop/Askås/StarWeb samt vilket alternativ ni hade valt, system som de 3 nämnda kör, eller egen hemsida med Magento/Woocommerce?

    Hej

    På Jetshop jobbar vi huvudsakligen med en revenue share modell där vi gärna ser oss mer som en partner än som en teknikleverantör. Vi blir engagerade i att hela tiden försöka hjälpa kunden att öka sin försäljning genom en rad olika åtgärder både på kort och lång sikt.
    i vårt Jetshop Elastic upplägg ingår utöver affärsutvecklingen också alla tilläggsverktyg, Jetshop Channels samt Hyperdrive (http://www.jetshop.se/hyperdrive).

    Vill ni veta mer om hur vi jobbar så är du hjärtligt välkommen att höra av dig till mig på juhani.makinen@jetshop.se eller på telefon 0707-633270

    Lycka till i jakten!

    Mvh/ Juhani Mäkinen, Jetshop AB

    #183796
    SkalHuset.se
    Deltagare

    @unknowngenius 90065 wrote:

    Hej!

    Det är så här att jag och mina kollegor har tänkt starta en webbshop.
    Vi researchar och funderar hur vilket alternativ som är bäst…

    Vi har kikat in JetShop/Askås/Starweb som verkar ta någon startkostnad, designkostnad samt månadsavgift.
    Har ni några erfarenheter om dessa? I så fall skulle vi vara extremt tacksamma om ni kunde dela med er era erfarenheter.

    Ett annat alternativ är att anlita en webbyrå och be de skapa en webbsida som kör antingen Magento eller WooCommerce.

    Har läst tillräckligt med reviews på Magento vs WooCommerce, min slutsats är att Magento passar större webbshop och WooCommerce lite mindre-mellan, men båda fungerar och är i princip nästan lika bra. Om ni har andra åsikter så får ni också skriva de!

    Min fråga är helt enkelt om ni har några erfarenheter om JetShop/Askås/StarWeb samt vilket alternativ ni hade valt, system som de 3 nämnda kör, eller egen hemsida med Magento/Woocommerce?

    Jag brukar tänka på detta inlägg (och tråden) när jag läser liknade poster: http://www.ehandel.se/forum/generellt-om-e-handel/7884-checklista-nyboerjare.html#post75108

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.