Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar DHL Woocommerce Fortnox

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104548
    POH
    Deltagare

    Hej
    Är det någon som har erfarenhet av att integrera DHL Woocommerce Fortnox med varandra. Vi har idag Woocommerce och vill koppla ihop webbutiken med Fortnox och DHL. Det vill säga:
    – Vår kund skriver in order i Woocommerce.
    – Informationen går sedan till Fortnox och DHL
    Jag hittar inte en leverantör som klarar det utan måste använda olika företag för DHL (Multishipping) och Fortnox.
    Jag är lite orolig att det kanske inte funkar med vartannat.(Det kanske man inte behöver vara…)
    Det här måste väl vara en av de vanligaste kopplingarna som finns? Är här någon som har erfarenhet av detta och kan ge ett tips vilka integrationer vi ska använda?
    Mvh

    #184840
    Stefan72
    Deltagare

    Fast det är väl till multishipping du gör en koppling. Det är ju portalen du bokar i. Sen kan man dock använda unifaun tror jag.
    Vilka kopplingar som fungerar brukar stå på hemsidan. Allt utöver det blir special och eget eller annans api om det finns.
    Allt funkar liksom inte till allt. Ska finnas en marknad också.

    #184844
    POH
    Deltagare

    Hej. Tack för svar. Jag behöver en koppling till Multishipping och en till Fortnox, jag vill bara veta att de inte krockar…så att flödet blir som det ska….o det är inget problem med någon av de kopplingarna, plugins finns. Jag ville helst köpa båda från samma företag för att vara säker på att det blev rätt.

    #184899
    NiclasA
    Deltagare

    Kolla med Christopher på RedLight Media. De har tagit fram en Fortnox integration och han kan säkert hjälpa dig en bit på väg :)

    #184902
    Expresspack
    Deltagare

    Fortnox har en koppling till Woocommerce via WP-Plugs sedan hade jag rekommenderat att koppla fortnox eller woocommerce till Unifaun istället.

    #185276
    Erik_solvd
    Deltagare

    Jag har kopplat ihop flera shoppar med Fortnox och DHL multishipping. Det fungerar utan problem. Det är inte ett flöde av data, som kan “gå fel” när de skickas till båda parter. Utan parterna hämtar data var för sig ifrån ditt WooCommerce system :)

    Undrar du fler saker är det bara att maila eller ringa :)

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.