Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Söker webutvecklare för vår ebutik

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104846
    Linus
    Deltagare

    Vi driver bl.a. vattenfilterbutik.se som idag ligger på en något föråldrad oscommerce plattform.
    Vår host, one.com, kommer tvångsbyta till php 7.2 vid månadskiftet och då kommer vår klarna modul inte längre fungera samt andra funktioner i shoppen kommer förmodligen få problem.

    Så vi måste göra något ganska snart åt detta.
    Jag har själv haft en opencart butik tidigare så det känns som ett naturligt steg framåt att byta till detta.
    I samband med detta funderar vi på att även byta ut vår nuvarande betallösning till payson checkout 2.0

    Då jag inte har tid söker vi nu någon som har kompetens och tid att sköta migreringen till opencart.
    Vi behöver hjälp med att installera den nya webshoppen hos befintlig host.
    Shoppen skall innehålla färdig betalmodul, svensk översättning, GDPR checkruta i kassa, vidare har vi inte några större krav.

    Men vi vill även ha möjligheten att få hjälp i framtiden om det uppstår några allvarliga problem som måste åtgärdas.

    Har ni några tips på webbyrå eller kanske person med eget företag som kan ta sig an detta?
    Ser fördel med någon med ett mindre företag där man får personlig kontakt.

    #185774
    Hjaltebyran
    Deltagare

    Hej Linus!
    Att byta från oscommerce till opencart känns lite som att sätta sig i samma båt.
    Det jag hade gjort i er situationen hade varit att migrera över till woocommerce, slänga in det på en bra hostig t.ex oderland och sedan köra billmate istället för payson.
    Är det så att ni känner att woocommerce kan vara en bra lösning får ni gärna ta kontakt med mig så kan vi kika på en bra lösning för er?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.