Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Bygga webshop med frontpage?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95750
    Kristina
    Deltagare

    Hej,

    Jag undrar om det finns någon här som har byggt webshop med frontpage?:)

    #120659
    jockesoft
    Deltagare

    Låter ganska osannolikt att Frontpage används till detta, finns betydligt bättre verktyg om man vill göra en egen webshop.

    #120663
    basse1985
    Deltagare

    Är du nybörjare så föreslår jag WordPress med någon eshop eller ecommerce plugin. Då är i princip allt klart.

    Frontpage användes emellan 97 och 2003…dvs väldigt utdaterat.

    #120665
    Kristina
    Deltagare

    Jag vet att frontpage är gammalt men det är det program jag har använt och gjort hemsidor i förr i tiden och det är alltså det jag har. :)

    Det jag undrade egentligen var om det går att bygga en shop med frontpage?
    Dreamweaver är kanske bättre?

    #120666
    jockesoft
    Deltagare

    Vilket programmeringsspråk hade du tänkt använda till din shop?

    #120667
    Kristina
    Deltagare

    Kan tyvärr inget om programmering….

    #120668
    jockesoft
    Deltagare

    Då kan du nog tyvärr glömma att göra en egen webshop, det krävs programmeringskunskaper om du skall göra den helt själv.

    Det finns ett antal olika leverantörer av shoppar som man kan hyra som är färdiga att använda, kanske är ett bättre alternativ? Man behöver ju inte uppfinna hjulet igen :)

    #120670
    Dan
    Deltagare

    Jag är rätt säker på att man kan bygga en shop med frontpage och access som databas men hur enkelt de jobbar ihop vet jag inte, det lär ju inte bli ren point and click för att bygga det och man behöver förstå hur databaser fungerar och lite annat.

    Så om du vill lära dig detta går det, men välj då att göra det i typ php och mysql som är lite mer användbart. Räkna med att det kanske tar 3-6 månader från 0 kunskap till något som ens liknar en shop om du lägger ner några timmar om dagen.

    Jag skulle nog hyrt en lösning om jag var du Om du inte är jättesugen på att lära dig detta från scratch och tror att programmering kan vara kul :)

    #120671
    Kristina
    Deltagare

    Jag har tittat på en del shoppar men man blir alldeles yr i huvudet av alla facktermer som man inte förstår. Jag tror inte heller att jag behöver allt lull från början heller men det ska finnas möjlighet att lägga till utan krångel när det behövs.

    Jag hittade en gratisshop som enligt deras inlärningsvideos verkar vara det jag behöver… men…. allt som är gratis är inte bra. Troligtvis ingår inte det de visar i gratisversionen. Det är lite luddigt… Vill man ha eget domän, villket man naturligtvis vill, så hyr man det och det är lurigt tycker jag. Köpversionen är jag inte intresserad av för då finns det lika bra men mycket billigare alternativ.

    Någon som känner till gratiswebshop.se och ehandelsbutik.net

    Jag har googlat men inte fått fram något….

    #120674
    Majsan
    Deltagare

    @Kristina 17224 wrote:

    Jag har tittat på en del shoppar men man blir alldeles yr i huvudet av alla facktermer som man inte förstår. Jag tror inte heller att jag behöver allt lull från början heller men det ska finnas möjlighet att lägga till utan krångel när det behövs.

    Jag hittade en gratisshop som enligt deras inlärningsvideos verkar vara det jag behöver… men…. allt som är gratis är inte bra. Troligtvis ingår inte det de visar i gratisversionen. Det är lite luddigt… Vill man ha eget domän, villket man naturligtvis vill, så hyr man det och det är lurigt tycker jag. Köpversionen är jag inte intresserad av för då finns det lika bra men mycket billigare alternativ.

    Någon som känner till gratiswebshop.se och ehandelsbutik.net

    Jag har googlat men inte fått fram något….

    Av egen erfarenhet så rekommenderar jag Shop4Sale

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.