Skillnader? - Sidan 2 - Ehandel.se
Ehandel.se Forum

Gå tillbaka   Ehandel.se > >

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-05, 21:14
danielanderssons avatar
danielandersson danielandersson är inte uppkopplad
Inventarie på Ehandel.se
Skillnader? iPhonebutiken.se
Skillnader? Skogstrollen AB
Skillnader? @iphonebutiken

Reg.datum: jun 2009
danielandersson has a spectacular aura aboutdanielandersson has a spectacular aura aboutdanielandersson has a spectacular aura about
Standard

Utan att låta (allt för) negativ så är Magento slött (i grundutförandet) och PrestaShop hade (sist jag kollade) ingen riktig statistik eller stöd för affiliates :-/
Svara med citat
Annons

Gammal 2009-10-05, 21:24
GregerAs avatar
GregerA GregerA är inte uppkopplad
Moderator
Skillnader? www.electrokit.com
Skillnader? Electrokit Sweden AB

Reg.datum: jun 2009
GregerA will become famous soon enoughGregerA will become famous soon enough
Standard

Tyvärr finns nog inte den ultimata webshopen. Man hittar en smart funktion i en webshop, och någonting annat man gillar i en annan. Det är väl egentligen som med de flesta andra produkter. Varför finns det ett 100-tal bilmodeller på marknaden. Det borde väl räcka med fem för att täcka alla behov?

Sedan funderar jag över det här med kostnader. Jag tror de flesta inom ett år kommer att ha lagt minst 500 timmar på att lägga in produkter, bilder och annat i sin webshop för att det skall sälja så bra som möjligt. Om man då räknar en timkostnad på åtminstone 300:- x 500 = 150.000:-.
Sedan låter man valet av webshop hänga på några hundralappar i månaden. (nu myser Kodmyran)
Svara med citat
Gammal 2009-10-05, 21:34
Kodmyrans avatar
Kodmyran Kodmyran är inte uppkopplad
Inventarie på Ehandel.se
Skillnader? tvålshoppen.se och grundare av ett antal, swecat, gardenhome, doftljusbutiken mfl
Skillnader? Kodmyran AB
Skillnader? @KodmyranKatrin

Reg.datum: mar 2009
Kodmyran will become famous soon enoughKodmyran will become famous soon enough
Skillnader?
Standard

Tja vad ska man säga, det finns en poäng där... kul att fler än jag börjar se den LOL

Driver hus-modern.se samt Nostalgiska.se som hobby och testbutiker till vår plattform, samt är grundare av ett antal tidigare butiker numera sålda
Svara med citat
Gammal 2009-10-05, 21:42
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Moderator
Skillnader? Presenteriet & Nalleriet
Skillnader? Presenteriet AB
Skillnader? @nnicklas

Reg.datum: feb 2009
Nicklas is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lunarmys Visa inlägg
Utan att låta (allt för) negativ så är Magento slött (i grundutförandet) och PrestaShop hade (sist jag kollade) ingen riktig statistik eller stöd för affiliates :-/
Prestashop har bra statistik och stöd för affiliates i den senaste versionen, det har hänt rätt mycket under ytan sedan 1.0
Gammal 2009-10-10, 20:39
Mats Mats är inte uppkopplad
Nyfödd
Skillnader? www.plankbiten.se

Reg.datum: mar 2009
Mats is on a distinguished road
Standard Olika förutsättningar

Klart det är skillnad på kraven för en etablerad verksamhet som kanske omsätter en eller flera miljoner och ett hobbyföretag som mitt.

Kan bara konstatera att vårt open source program (Prestashop) klarar allt vi har förstånd att kräva, och lite till. Och till en månadskostnad i nivå med en bio-biljett. Gör att man kan sova rätt bra på nätterna även när försäljningen inte är på topp. Och det värdesätter jag ganska högt...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är