Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Magento men vilken leverantör?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98363
    Notion
    Deltagare

    Hej! Gör mig redo att låta dum men bara jag får någon hjälp i detta träsket.

    Jag är på gång att starta ett AB och vill använda mig av magentos plattform.
    Vad jag förstått så kräver det mycket mer än tex. prestashop och opencart.
    Gjort färdiga sidor i båda programmen på min lokala server men bestämt mig
    att jag helt enkelt vill köra magento pga att jag inte har någon lust att koda färdigt inse nej men det är nog bättre för mig och behöva byta.

    Frågan är vilken leverantör jag ska välja?
    Klart priset spelar roll men det ska ju flyta på också.
    Kan koda lite men är lite rostig.
    Kommer inte ha nå mega trafik i början men tanken är ju att det ska komma.
    Kollat på binero etc men har läst att webbhotell+magento=skit.

    Otroligt tacksam för alla svar och all hjälp jag kan få.
    Tack på förhand Mvh Tobbe!

    #148063
    sanmic
    Deltagare

    Vi kör med Properhost.net och vi tycker det funkar bra.

    #148064
    nordicwebteam
    Deltagare

    Hej Notion!
    Jag driver en byrå nästan bara jobbar med Magento. Du hittar oss på Magento WordPress webshop – Webbutik på Magento & WordPress Jag hjälper dig gärna med detta.
    För att vara lite mer hjälpsam än så. :) Dessa är några av våra konkurrenter som jag känner till och som är duktiga. Sedan är det väl en en fråga hur man vill jobba, prisbild, villkor etc.
    Magento, Drupal och andra lösningar för e-handel och web
    Starta Magento webshop – Professionell e-handel – Vaimo
    Improove
    Brightstep AB – We know e-commerce

    Binero kommer inte att fungera på på Magento då det inte har tillräcklig prestanda. Vi har ett samarbete med Varbergs Hosting som de flesta av våra kunder använder.
    Det finns även en lång lista med alternativ här på magentos hemsida.
    Magento – Wiki – Magento Web Hosting
    Hosting är ganska komplicerat att jämföra då de flesta leverantörer inte listar exakt vilken hårdvara som används och hur allt är konfigurerat.

    #148069
    Notion
    Deltagare

    Tack för svaren tittar lite på properhost faktiskt vill börja med sidan innan jag startar så den står klar vid launch så att säga.

    Nordicwebteam tror eran lösning vore guld men just nu är det nog lite för saftigt för mig. Gör ju all kodning och design själv i princip kanske lite support som behövs. Det är ju halva nöjet! :)

    Funderade först på att köra en egen server här hemma för har ju en bra burk och lina men känns som kostnaden i princip kan bli den samma :P fast utan support om man har skiten hemma samt allt skit med säkerhet etc får man sköta själv.

    EDIT: Sanmic får man fråga vilken lösning du kör där?

    #148073
    nordicwebteam
    Deltagare

    Jag vet att totalkostnaden för att använda oss står sig mycket bra gentemot alternativen så du lär inte komma undan billigare med just de paketen vi har. Men om du ändå ska koda allt själv så är det ju ingen ide att vi gör det eller någon annan leverantör heller. :)
    Hur stor kommer din ehandel vad det gäller antal produkter osv?

    #148074
    sanmic
    Deltagare

    Vi kör idag med deras “Magento Single-Store Hosting – Magento Professional”
    29,95 USD per månad.

    Det går dock att köra fler stores på samma, men jag tror det blir lite trassligare om man vill ha SSL på samtliga då.

    #183667
    JohannaBerg
    Deltagare

    Din kommentar inväntar granskning.
    Häftigt! Jag är ny i denna gruppen och jag ville bara säga att det är riktigt kul att se hur mycket värde och kunskap som finns här, bra jobbat mycket inspirerande. Jag är själv Magentokonsult och brinner för E-handel.

    #183668
    NiclasA
    Deltagare

    Hej

    Gällande hostingfrågan så skulle jag definitivt råda dig till att börja med en liten server istället för ett webbhotell om det är magento du tänker köra. Välj en leverantör där du kan börja litet för att sedan skala upp resurserna i takt med att ditt besökarantal stiger och/eller din webbshop växer.

    Vi har flera Magento installationer hos oss och är du intresserad så kan vi ta en diskussion om en lösning som passar dig teknik och budgetmässigt.

    #183683
    nmn
    Deltagare

    Med tanke på att tråden är 5år gammal så får vi anta att TS har hittat någon stans att ha sin Magento shop eller kanske helt enkelt gett upp e-handel…

    #184407
    dahlquist
    Deltagare

    Hej!
    Jag driver Dahlquist E-handelskonsultation AB och vi är också en leverantör av Magento.

    Står ni och väger mellan Magento och en annan plattform kan vi hjälpa er välja rätt för just er, vi erbjuder kostnadsfri rådgivning i val av plattformar och Magentos funktioner och möjligheter.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.