Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Plattform för komplex sajt?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98741
    Big Mary
    Deltagare

    Hej alla kunniga där ute :)

    Jag har skapat layouten för en sajt som förutom butik har forum, omröstningar, och deltagares profilsidor.

    Finns det plattformar som har eller kan integrera färdiga moduler med dessa funktioner? Eller hur ska jag gå till väga?
    Bygga från grunden går jag ut ifrån är bortom min budget.

    …har haft stor behållning av denna “indientråd” http://www.ehandel.se/forum/e-handelsplattformar/4381-alternativ-till-e-handelsloesningar.html ;)

    Indien får vänta!

    #151838
    kagiton
    Deltagare

    Jag är själv i samma situation, letar efter en riktigt bra lösning runt max 10-15 tusen USD, hittar inget bra i Sverige men tittat en del på lösningar från USA, specifikt comentum men hittar ingen i Sverige som använt dem? Så vitt jag förstår finns det rätt många svenska “carts” som typ Jetshop, Magneta etc som kan göra det du vill, men som alltid så snart man vill göra något som inte ingår kostar det 900 kr per timme om du inte kan programmera själv.

    #151842
    PalMik
    Deltagare

    Är detta till nån form av koncept likt t.ex. Threadless graphic t-shirt designs: cool & funny t-shirts weekly! Tees designed by the community. Du lär nog inte hitta nåt som är exakt som du vill ha det utan programmeringstimmar tyvärr dock borde inte en basic funktionalitet vara så svår att få till via klippa klistra om du vill få upp nåt enkelt själv för att prova så konceptet verkligen håller.

    #151889
    Big Mary
    Deltagare

    @kagiton 51691 wrote:

    Jag är själv i samma situation, letar efter en riktigt bra lösning runt max 10-15 tusen USD, hittar inget bra i Sverige men tittat en del på lösningar från USA, specifikt comentum men hittar ingen i Sverige som använt dem? Så vitt jag förstår finns det rätt många svenska “carts” som typ Jetshop, Magneta etc som kan göra det du vill, men som alltid så snart man vill göra något som inte ingår kostar det 900 kr per timme om du inte kan programmera själv.

    Ja det är att sätta sig på pottkanten med risk för att trilla i när man ska göra ngt utöver standard :) Programmerar inte själv men har ett par trevare ute så hoppet lever.

    #151890
    Big Mary
    Deltagare

    @PalMik 51695 wrote:

    Är detta till nån form av koncept likt t.ex. Threadless graphic t-shirt designs: cool & funny t-shirts weekly! Tees designed by the community. Du lär nog inte hitta nåt som är exakt som du vill ha det utan programmeringstimmar tyvärr dock borde inte en basic funktionalitet vara så svår att få till via klippa klistra om du vill få upp nåt enkelt själv för att prova så konceptet verkligen håller.

    Det stämmer. Jag tycker om funktionaliteten hos threadless. Problemet är att få det gjort utan att dö ekonomiskt. Ett alternativ är som du skriver att testa en nedskalad version.

    #152161
    PalMik
    Deltagare

    Oki, jag hade nog testat maila någon av de kopiorna som finns ute på nätet och frågat ifall du fått köpa deras lösning att använda i Sverige (om det är där den ska användas).

    Vi satt och räkna på en liknande men inte exakt samma lösning förra året och man kunde enkelt göra det “väldigt” komplicerat om man ville. Vi landa på 40-60tkr intern tid för en enkel helintegrerad lösning men genomförde aldrig projektet.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.