Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Någon som har erfarenhet av Midicart?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101342

    Har idag a-shop som webshop men den är inte riktigt klar för det är beställningsdelen som inte fungerar som vi vill ha den .

    Vi har tryckning av servetter och då måste det vara flera steg i beställningen , som tex storlek på servetter , färg på texten mm så det måste gå i flera steg innan du är klar och därför undrar jag om det går att göra om en färdig beställningsmall som redan finns?

    Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av midicart, det finns som java, asp och php?

    Vad är bäst om jag skulle välja midicart , är det java, asp eller php?
    Vore tacksam för ett svar
    //Björn

    #172560
    DavidWigg
    Deltagare

    Rent spontant så skulle jag säga PHP.

    Men… denna plattform verkar vara väldigt föråldrad. Man använder tex ramar (frames) som är dåligt när det kommer till sökmotoroptimering.

    Hittade en butik som kör detta system och gjorde ett snabbt “site-sök”.

    evasparlorochpyssel punkt se kör denna butik.

    Googla:

    site:www.evasparlorochpyssel.se[/CODE]

    Inga unika titlar, meta descriptions osv. Det blir stora problem när man bygger en webbutik med ramar.

    Kolla efter något annat system. Många moderna har stöd för extra attribut som du efterfrågar. Gratissystem som Opencart och Prestashop har det också.[CODE]site:www.evasparlorochpyssel.se[/CODE]

    Inga unika titlar, meta descriptions osv. Det blir stora problem när man bygger en webbutik med ramar.

    Kolla efter något annat system. Många moderna har stöd för extra attribut som du efterfrågar. Gratissystem som Opencart och Prestashop har det också.

    #172568
    GregerA
    Deltagare

    När jag startade upp 2004 så valde jag just MidiCart (PHP). Det fanns inte så mycket att välja på på den tiden, och den var enkel och billig att starta med. Jag gjorde under åren en hel del kodning och anpassningar på den fram tills den pensionerades för snart 3 år sedan.

    Jag vet inte hur mycket den utvecklats de 2-3 senaste åren, men troligen inte mycket. I vart fall är den väldigt basal. Om man skall säga något positivt så är det att den är snabb.

    Idag skulle jag rekommendera att du tittar på lite modernare plattformar, t.ex PrestaShop eller OpenCart, om du föredrar open source. De kan mer, har massor av moduler som de kan utökas med och har betydligt fler användare. Även hyrplattformar kan vara värda att titta på.

    #172571

    Tack för era svar.

    Vi behöver inte så stora lösningar, har varit och testat opencart och prestashop men tyckte nästan att den var för stor för vår del.
    Sedan är det också det med språket, för vi är inte hemma just på engelskan.
    Men det jag funderar på är det med frames, hur det påverkas av sökfunktionen?

    Har tittat på fler små e-plattformar som är på svenska, så som textalk mm.

    #172679
    henrik
    Deltagare

    Jag rekommenderar inte heller midicart just pga att den kör frames och sedan har den även andra problem som är riktiga konverterings och trafikdödare.
    Frames gör att google har svårare att indexera din sida så har du några planer på sökoptimering så är den inte heller att rekommendera. Det går att koda om lite för att få den någotsånär men så länge man kör med frames så är det svårt. Jag körde själv midicart med php för många år sedan och man måste kunna en del kod för att få den att fungera ok.
    Tycker du Prestashop är för svårt så skulle jag rekommendera att du tar en billigare hyrlösning isåfall. Då kan du få en hyfsad lösning för en väldigt billig peng.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.