Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Butik för kläder med låg kostnad

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101853
    OskarK
    Deltagare

    Driver sedan något år tillbaka en webbutik med som säljer kläder. Startade med nordisk e-handels budgetplattform shopitoo men känner att jag vill satsa lite mer för att nå nästa nivå. Í nuläget är min butik enligt mig inte tillräckligt snygg och fräsch samtidigt som den har seo brister samt brister i kassan.

    Tycker nelly satt mallen för hur många webbutiker numera ser ut och hade gärna velat ha något i samma stil. En annan liknande sida jag gillar är stronger.se, känns inte som några jätte avancerade sidor rent utseendemässigt.

    Vilka/vilken plattform och vem kan ni tipsa mig om att anlita för ovan önskemål?

    Kan tillägga att budgeten inte är skyhög och vill helst inte ha tusentals kronor att lägga på ett butiks abonnemang varje månad.

    #175274
    shopson.se
    Deltagare

    Butiken stronger.se som du hänvisar till bygger på magento + ett tema som kallas “Shopper”. Ett alternativ som skulle vara värt att tänka på är att bygga butiken på någon plattform med öppen källkod + ett tema. Designen på stronger.se skulle du kunna få till utan att behöva pilla i designen över huvud taget. Titta gärna på teman hos exempelvis themeforest.net. Finns också ett antal teman med “nellystilen” :)

    Annars är alltid ett tips att skriva ner vad du vill få ut av plattformen, och maila ut till så många leverantörer som möjligt. Efter att ha arbetat ett antal år med e-handelslösningar har jag fått uppdattningen att wikinggruppen har nöjda kunder. Hur som helst, skriv ner vad du behöver, och maila runt.

    Lycka till!

    #175308
    eternalsunshine
    Deltagare

    Jag använder själv Opencart, tittade noga igenom vad som fanns på marknaden och vilka krav jag ställde på systemet jag ville jobba med innan valet hamnade på just Opencart.

    1. Det är open source (gratis).
    2. Det finns moduler man kan köpa till för att få olika funktioner.
    3. Finns massor av tema (designs) man kan köpa, redigera och använda. Ta en titt här; 320+ High Converting OpenCart Themes & Templates | ThemeForest

    #175552

    @eternalsunshine 78105 wrote:

    Jag använder själv Opencart, tittade noga igenom vad som fanns på marknaden och vilka krav jag ställde på systemet jag ville jobba med innan valet hamnade på just Opencart.

    1. Det är open source (gratis).
    2. Det finns moduler man kan köpa till för att få olika funktioner.
    3. Finns massor av tema (designs) man kan köpa, redigera och använda. Ta en titt här; 320+ High Converting OpenCart Themes & Templates | ThemeForest

    De tre punkterna gäller väl för alla/de flesta open source? Vad gör Open Cart speciellt i konkurrensen?

    #175557
    xciso
    Medlem

    Jag stod i valet när vi bytte shop.
    Vi använde från början OsCommerce, men då den dog ut enligt mig så var vi tvugna att byta.

    Valet förr för OpenCart.
    OpenCart har en låg instegs tröskel, och utbudet på moduler är många.
    Tittade även på Magento, då jag tror det är den absolut bästa, men tröskeln var för hög för att komma igång snabbt.

    #175559
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Magento som du använder Hem | 3o-BPO Incorporated | Magento | WordPress är mitt tips. sjukt bra priser och otroligt erfarna, både ägare, kodare och teamledare.

    @OskarK 77840 wrote:

    Driver sedan något år tillbaka en webbutik med som säljer kläder. Startade med nordisk e-handels budgetplattform shopitoo men känner att jag vill satsa lite mer för att nå nästa nivå. Í nuläget är min butik enligt mig inte tillräckligt snygg och fräsch samtidigt som den har seo brister samt brister i kassan.

    Tycker nelly satt mallen för hur många webbutiker numera ser ut och hade gärna velat ha något i samma stil. En annan liknande sida jag gillar är stronger.se, känns inte som några jätte avancerade sidor rent utseendemässigt.

    Vilka/vilken plattform och vem kan ni tipsa mig om att anlita för ovan önskemål?

    Kan tillägga att budgeten inte är skyhög och vill helst inte ha tusentals kronor att lägga på ett butiks abonnemang varje månad.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.