Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Rabattkoder i Prestashop

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102045
    mm09
    Deltagare

    Hej!
    Vi körde länge en gammal version av prestashop där man kunde exkludera rea-varor (rabatterade) genom att bocka i en ruta i samband med att man skapade en rabattkod. På så vis så gällde inte koden för redan reade varor. I version 1.6 så ser det helt annorlunda ut med prisregler och jag hittar inte någon sådan vilket gör att våra kunder shoppar rea-varor till ännu mer rabatt. Är det någon som vet hur man löser detta?

    Undrar även om det är möjligt att skapa rabattkoder för köp X och (Y eller Z) samt möjlighet att exkludera en hel kategori från att ingå i en rabattkod, t.ex. Få 10 % rabatt på allt från ett märke utom tröjorna.

    Vore grymt glad om någon är insatt i det nya tänket…

    #176111
    Malmo flytt
    Deltagare
    #179136
    Abbesnabb
    Deltagare

    Jag skulle behöva sälja en virtuell produkt i form av en kod där jag plockar unika koder från en fördefinierad lista. Tänk dig att jag vill sälja telefonkort. Jag har en fil med unika koder och jag vill att kunden ska få sin unika kod från listan i filen när den har betalat. Är detta möjligt i Prestashop?

    #179137
    Joel B
    Deltagare

    @Abbesnabb 83636 wrote:

    Jag skulle behöva sälja en virtuell produkt i form av en kod där jag plockar unika koder från en fördefinierad lista. Tänk dig att jag vill sälja telefonkort. Jag har en fil med unika koder och jag vill att kunden ska få sin unika kod från listan i filen när den har betalat. Är detta möjligt i Prestashop?

    Detta kräver anpassning för att få till och är ingenting som ligger med som standard i PrestaShop.

    #179138
    Abbesnabb
    Deltagare

    Har letat moduler och hittat en som kan ge unika rabattkoder men de genereras och hämtas inte från en lista. Men det kan ju hända att jag missförstått eller missat någon modul som kan greja detta.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.