Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Woocommerce status 2014

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102059
    Johan W
    Deltagare

    Någon som kört med Woocommerce ett tag och kan belysa dess svagheter idag?

    Kollade på plattformen för några år sedan men det saknades rejält mycket. Men jag förmodar att utvecklingen gått framåt och tar gärna emot information av vad ni tycker är dåligt just nu.

    Söker efter lämplig plattform som är någonstans mellan Textalk och Magento för ett nytt budgetprojekt. Har inte riktigt fått smak för varken Prestashop eller Opencart.

    Tictail gick fetbort, det går inte ens att skapa informationssidor utan att kunna programmera i temat. Inte alls användarvänligt.

    Woocommerce verkar sakna lagersaldon, stämmer det?

    #176130
    stocktown
    Deltagare

    @Johan W 79105 wrote:

    Någon som kört med Woocommerce ett tag och kan belysa dess svagheter idag?

    Kollade på plattformen för några år sedan men det saknades rejält mycket. Men jag förmodar att utvecklingen gått framåt och tar gärna emot information av vad ni tycker är dåligt just nu.

    Söker efter lämplig plattform som är någonstans mellan Textalk och Magento för ett nytt budgetprojekt. Har inte riktigt fått smak för varken Prestashop eller Opencart.

    Tictail gick fetbort, det går inte ens att skapa informationssidor utan att kunna programmera i temat. Inte alls användarvänligt.

    Woocommerce verkar sakna lagersaldon, stämmer det?

    Vad var det för fel på Opencart?

    #176131
    Johan W
    Deltagare

    Dåligt programmerat är den största anledningen.

    #176132
    speedygee2002
    Deltagare

    Vi använder idag woocommerce på 5 sidor och har kört på det sen vi startade.
    Personligen tycker jag det funkar bra. Sen har vi själva vart bra på att komplettera saker vi saknat då mest med spårning av marknadsföring.

    Vet ej n’r du kikade på woocommerce senast, men det är enligt statisktik nu en av världens mest installerade ehandelsplatformar.

    En nackdel många tycker är att det kostar mycket att bygga på extra funktioner eller om man ska köpa en del plugins som är färdigkodade.

    Såvida du inte arbetar med mer än 50 produkter så tycker jag att den passar det mesta.

    #176148
    lenp
    Deltagare

    @speedygee2002 79121 wrote:

    Såvida du inte arbetar med mer än 50 produkter så tycker jag att den passar det mesta.

    Motivering till denna begränsning skulle vara intressant att höra mer om.

    #176151
    speedygee2002
    Deltagare

    @lenp 79139 wrote:

    Motivering till denna begränsning skulle vara intressant att höra mer om.

    Hej!

    Motiveringen jag menar med detta är att många produkter ökar storleken på webbshoppens databas som i sin tur slöar ner uppladdning av webbplats.

    Många jag pratat med har uppfattat att deras hemsidor blivit väldigt slöa efter att ha utökat ed mycket produkter.

    Det är ju ioförsig ett serverproblem som uppstår, men jag tror dock att man bör ha det i bagaget om man planerar att starta en webbshop med en begränsad budget 😎

    #176155
    stocktown
    Deltagare

    @Johan W 79120 wrote:

    Dåligt programmerat är den största anledningen.

    På vilket sätt då?

    #176157
    Abbesnabb
    Deltagare

    Senast jag tittade i Woocommerce så fanns lagerhantering, om man med det menar lagersaldo, under “inventory”, “Enable stock management at product level”.

    #176160
    Jesper_S
    Deltagare

    Ett alternativ som jag kan rekomendera är Hemsidesverktyg CMS. Lite bolag med bra produkt i Motala där mycket ingår och är otroligt lättarbetat.

    #176195
    TommyK
    Medlem

    50 produkter? Det är ingenting och Woo klarar av betydligt mer än så.

    Klockor online – Armbandsur, Väggklockor & Väckarur

    Mer än 700 produkter och rullar på ett vanligt webbhotellkonto. Långsamt? :D
    Website speed test

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.