Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Prestashop Nackdelar?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102188
    Magnus
    Deltagare

    Vad finns det för nackdelar med Prestashop på den svenska marknaden?

    Vad jag kan se så finns det många billiga moduler som gör det enkelt att få till en fräsch design till en billig peng.
    Ofta brukar man komma på vad som är mindre bra när man har använt en ny plattform i några månader därav min fråga om vad som är dåligt.

    #176646
    blazern
    Deltagare

    Det kan bli krångel vid uppdateringar av moduler och prestashopversion om man har modifierat koder, vilket nästan är nödvändigt om man ska få till det som man vill.

    Upplever inte att den inbyggda statistiken fungerar speciellt bra, kanske fungerar bättre på versioner tidigare än 1.6…

    Om du inte värdesätter din egna tid i pengar så kan det anses som billigt, för tid kommer det att ta innan man blir relativt nöjd.

    #176652
    jonathanb
    Deltagare

    Jag tycker Prestashop är överlägset i mellansegmentet, typ mittemellan Woocommerce och Magento. Finns som du säger gott om moduler för det mesta till låg kostnad och numera “tunga” funktioner som multishop vilket ger gott om möjligheter att skala upp.

    Visst underlättar det liksom alla open source plattformar om man har grundläggande kunskaper i html, css och php för att slippa anlita kostsam hjälp för minsta lilla småfix. Men väljer du ett hyrpaket från Prestaworks och ett tema från Themeforest t.ex. så får du en hyfsat OK butik till låg kostnad att utgå ifrån utan att ha rört en rad kod själv.

    Om man ska nämna något negativt så är det bökigt att masshantera produkter, det görs dock enkelt i Store Manager från emagicone som kostar runt tusenlappen.

    #176657
    Magnus
    Deltagare

    Jag är imponerad av de olika designmallarna!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.