Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Magento VS woocommerce?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102386
    trotzig
    Medlem

    Hejsan

    skulle verkligen blid glad om ni kunde hjälpa mig med svaret på några frågor :)
    Jag ska öppna en webshop snart och står nu valet av plattform.
    Läste en artikel på idg att större webshopar i större grad använder Magento och mindre woocommerce. Vad är anledningen till detta?
    Vad är bäst, att köpa en themes på themesforst och sen köra woocommerce eller att använda. Magento?

    WooCommerce erövrar världen – Internetworld

    #160964
    Krus
    Deltagare

    Spännande tider som står runt hörnet! :)

    Finns en hel del trådar om ämnet redan men kan ge dig lite snabb inblick.

    Magento är vad många anser som en mer “advancerad” plattform, där du har möjlighet att göra mer ändringar så att ni får det exakt som ni vill ha det. Finns massor av fina lösningar när man växer i volym och behöver autamtiska system som sköter lager och leverans.

    I början när man ligger runt 0-50 ordrar per dag så funkar Woocommerce alldeles utmärkt, men du kommer efter några år att känna dig begränsad.

    Hade starkt rekommenderat Woocommerce, då du sannolikt kommer behöver lägga mindre tid på att komma igång. Sedan ju mer erfaren du blir och i takt med er tillväxt kan du börja kolla på andra lösningar.

    Hoppas det var till någon hjälp!

    Lycka till och trevlig helg!

    #160967
    trotzig
    Medlem

    Tack så mycket Krus! ditt svar är absolut att nytta, kommer göra så att jag väljer Woocommerce.

    #160969
    Krus
    Deltagare

    @trotzig 80886 wrote:

    Tack så mycket Krus! ditt svar är absolut att nytta, kommer göra så att jag väljer Woocommerce.

    Härligt o höra :)

    Men glöm aldrig bort att fråga, fråga om allt. Enda sättet att bli riktigt duktig!

    #160972
    sanmic
    Deltagare

    Jag tänker lite tvärtom.
    Om man ändå ska starta från scratch varför inte gå direkt på en av dem bästa (beror på vem man frågar såklart) plattformarna direkt, som tex Magento?

    Även om det tar lite längre tid att starta upp så kommer du spara in den tiden på sikt.

    Tar du en lite enklare plattform för att komma igång snabbare så blir det inte kul den dagen du ska migrera till en ny, just saying.

    #160973
    nordicwebteam
    Deltagare

    Jag arbetar med båda plattformarna och håller helt med om att Magento är ett bättre val för den större e-handlaren. Det är lite svårt att säga exakt vad det faller på. Men det vanligaste enligt mig är att Woocommerce har sämre stöd för internationell e-handel. Men även en del integrationer, ex till affärssystem. Så innan man väljer så måste man se till vilken ambition och krav som finns. Sedan kan man nog ta ett bra beslut.

    Jag tycker att Magento är ett säkrare val på längre sikt, man vet ju aldrig var resan leder. :)

    #160953
    trotzig
    Medlem

    Intressanta tips, hur funkar det, kan man köpa ett themes på themfgenesforst och använda Magento?

    #160888
    trotzig
    Medlem

    Men är skillanden att det tar längre tid att lära sig Magento?

    #160947
    nordicwebteam
    Deltagare

    @trotzig 80896 wrote:

    Intressanta tips, hur funkar det, kan man köpa ett themes på themfgenesforst och använda Magento?

    Japp de kan du göra. Även med Woocommerce kan vara värt att nämna.

    @trotzig 80905 wrote:

    Men är skillanden att det tar längre tid att lära sig Magento?

    Det tar mindre tid att lära sig om det finns färre funktioner? :)

    #160976
    staffanj
    Deltagare

    @trotzig 80880 wrote:

    Hejsan

    skulle verkligen blid glad om ni kunde hjälpa mig med svaret på några frågor :)
    Jag ska öppna en webshop snart och står nu valet av plattform.
    Läste en artikel på idg att större webshopar i större grad använder Magento och mindre woocommerce. Vad är anledningen till detta?
    Vad är bäst, att köpa en themes på themesforst och sen köra woocommerce eller att använda. Magento?

    WooCommerce erövrar världen – Internetworld

    Välj woocommerce om du vill ha det enkelt för dig. Välj Magento om du har väldigt avancerade krav.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.