Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Textalk eller Prestashop?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102402
    Santrisi
    Deltagare

    Hej!

    Är i uppstartsfasen utav en webbshopp där vi kommer arbeta genom dropshipping och undrar då vad de bästa verktygen att använda sig av är?
    Vill försöka få allting till så låg kostnad som möjligt, helst gratis såklart, tid det tar att utföra ett projekt är jag redo att lägga ner så det är inget problem.

    Har för tillfället ingen hemsida och inget tema utan allt är från grunden.
    Ingen erfarenhet gällande kodning eller liknande så något wordpress blir det definitivt inte.

    Lite off-topic:

    Betalning internationellt, vad ska man använda sig av? Vad rekommenderar ni?

    Tack på förhand!

    #161027
    AnnaW
    Deltagare

    @Santrisi 80984 wrote:

    Hej!

    Är i uppstartsfasen utav en webbshopp där vi kommer arbeta genom dropshipping och undrar då vad de bästa verktygen att använda sig av är?
    Vill försöka få allting till så låg kostnad som möjligt, helst gratis såklart, tid det tar att utföra ett projekt är jag redo att lägga ner så det är inget problem.

    Har för tillfället ingen hemsida och inget tema utan allt är från grunden.
    Ingen erfarenhet gällande kodning eller liknande så något wordpress blir det definitivt inte.

    Lite off-topic:

    Betalning internationellt, vad ska man använda sig av? Vad rekommenderar ni?

    Tack på förhand!

    Börja med en hyrlösning som Textalk så kan du testa och se hur det funkar och sen lägga mer pengar på att utveckla en egen webshop.

    #161030
    Kocken
    Deltagare

    Om du väljer Textalk, räkna med att då måste byta om du växer. Att byta butik när man är igång kostar, tid, energi och pengar.

    #161099
    Santrisi
    Deltagare

    Vad tycker ni man ska använda för lösning då?

    Vill som sagt inte ha sån hög kostnad till en början,

    Tittade på prestashop men där fick man ju betala för i princip allting.

    #161100
    Nicklas
    Deltagare

    Jag tycker du ska prova om inte Textalk eller Shopitoo kan funka för dig så får du en färdigskruvad lösning och billig.
    Om din ehandel nu inte skulle fungera så förlorar du inga stora pengar när du enbart hyr en lösning för småpengar.

    #161101
    Abbesnabb
    Deltagare

    Vad är det du känner att du behöver som du får betala för i Prestashop? Har varit igång i fyra år och inte betalat en krona på plattformen.

    #161102
    Nicklas
    Deltagare

    @Abbesnabb 81069 wrote:

    Vad är det du känner att du behöver som du får betala för i Prestashop? Har varit igång i fyra år och inte betalat en krona på plattformen.

    Vad betalar du för webbhotell och hur många versions lyft har du gjort?

    #161105
    Abbesnabb
    Deltagare

    OK, tror det är 800 för webbhotell och 150 för domänen per år. Då använder jag webbhotellet för andra projekt också så ska det vara riktigt rättvist så ska de där 800 slås ut på dem också. Uppdaterat fyra gånger, senast förra veckan. Ingen direkt kostnad för det eftersom jag gjort det själv.

    #161107
    Nicklas
    Deltagare

    Modulerna är inte gratis heller, så räknar du en Textalk för 66kr i månaden så är det inte så blodig när man slipper köpa moduler och uppgradera.
    Jag startade med prestashop för 6 år sedan men idag hade jag startat med hyrlösning istället för att slippa tänka på att en modul slutar fungera eller att plattformen ska uppgraderas och samtliga moduler måste bytas och testas.

    #161108
    tonys
    Medlem

    Det finns också (t.ex) starweb, kodmyran och talex där man inte behöver byta bara för att man växer…
    mao hyrlösning där man inte behöver ha en egen utvecklare eller djupa fickor..

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.