Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Byta från Woocommerce?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102405
    wanderoo
    Deltagare

    Har funderat ett tag på att gå över till någon plattform från Woocommerce som vi idag använder. Främst för att jag kan tycka att det ibland blir lite för mycket jobb bakom kulisserna, med uppdateringar och dylikt.

    I takt med att produkterna ökar, ökar också behovet av enkelhet. Har testat Textalk och tycker den verkar bra, men gillar inte att den verkar vara rätt begränsad, utseendemässigt sett.

    Så synpunkter på detta? När slutat Woocommerce vara en gångbar plattform tycker ni? Är det hållbart att fortsätta med den när butiken växer?

    #161052
    nordicwebteam
    Deltagare

    Har du funderat på att anlita någon leverantör som tar hand om din plattform? Så du slipper jobba med uppdateringar och sådant. :)

    #161095
    AnnaW
    Deltagare

    @wanderoo 81011 wrote:

    Har funderat ett tag på att gå över till någon plattform från Woocommerce som vi idag använder. Främst för att jag kan tycka att det ibland blir lite för mycket jobb bakom kulisserna, med uppdateringar och dylikt.

    I takt med att produkterna ökar, ökar också behovet av enkelhet. Har testat Textalk och tycker den verkar bra, men gillar inte att den verkar vara rätt begränsad, utseendemässigt sett.

    Så synpunkter på detta? När slutat Woocommerce vara en gångbar plattform tycker ni? Är det hållbart att fortsätta med den när butiken växer?

    Integrera Woocommerce med ditt affärssystem så blir det inte så mycket handpåläggning.

    #161243
    johanejohansson
    Deltagare

    Jag tror de flesta tycker att WC blir ett tungjobbat system över en relativt låg övre gräns (500+ produkter eller många ordrar per dag) men som AnnaW påpekade kan man ju “lyfta av” mycket av detta med bl.a. affärssystem. Lager och produkter kan synkroniseras externt, fraktsedlar kan exporteras till Unifaun/Posten, fakturor och kvitto kan skapas automatiskt med plugin m.m. så det finns nog egentligen ingen självklar brytpunkt.

    Personligen har vi inte “vuxit ur” WC men dras med problemen, men är inte så pass stora att vi kan bekosta integreringarna och externa system (som dessvärre inte alltid är vare sig billiga eller nödvändigtvis prisvärda) men alla andra system vi kollar på dras med andra nackdelar som väger över. I ditt fall kanske Shopify vore ett bra alternativ, men då tappar du Payson som betalningsmetod.

    #161266
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag tror inte du är hjälpt av att integrera mot affärsystem då det verkar som det är uppdatering av programvaran som orsakar dig jobb, att hålla säkerhetsfixar up to date osv. Det är lite priset man betalar för open source om man inte har någon som sköter det åt sig. Det tar tid och är en del pyssel.

    Mitt förslag är antingen hitta någon som kan drifta din woocomerce och som kan göra alla uppdateringar och fixar, eller byt till en hyrlösning där du slipper lägga tiden på att hålla programvaran uppdaterad och du i stället kan lägga tiden på din försäljning och på att öka den.

    #177441
    wanderoo
    Deltagare

    Tack för svaren! Nu efter senaste uppdateringen till Woocommerce 2.3.3 så är det mer aktuellt än någonsin att byta plattform då den uppdateringen i princip sänkte hela sidan i och med att Paysonmodulen slutade fungera för oss.

    Så vi får se vart det slutar!

    #177758
    DreamRooms
    Deltagare

    @wanderoo 81476 wrote:

    Tack för svaren! Nu efter senaste uppdateringen till Woocommerce 2.3.3 så är det mer aktuellt än någonsin att byta plattform då den uppdateringen i princip sänkte hela sidan i och med att Paysonmodulen slutade fungera för oss.

    Så vi får se vart det slutar!

    Du säger att den senaste uppdateringen i princip sänkte sidan i och med att Paysonmodulen slutade att fungera. Menar du att ni installerar en uppdatering på livesiten utan att testa den innan på en testsite? Då kan jag förstå att det känns krångligt då det är att be om problem, allra helst om man inte gjort en backup innan som kan backa tillbaks till.

    Nåväl, vi har i dagarna öppnat vår webbutik som snurrar på WooCommerce. Planen är att ha ca. 3000 produkter i den när vi fyllt den fullt ut. Det ska bli intressant ur flera perspektiv att se hur systemet kommer att fungera då och vilka prestanda som kommer att behövas för att den ska fungera på ett bra sätt.

    #178136
    playwood
    Deltagare

    Jag körde på woocomerce och bytte till prestashop. det tar en stund att lära sig alla detaljer i prestashop. men den största skillnaden jag märkt är att prestashop är TUNG i motorn. woocomerce är väldigt lätt att sabotera med fel css och en uppdatering samt någon betal modul som inte riktigt hade stöd.

    aldrig haft problem med prestashop, har idag även Fyndiq modul kopplat till den. fungerar klockrent. kör CMS/CRM system fullt ut

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.