Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Produktval beroende av varandra

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102412
    RomDoll
    Deltagare

    Hej!

    Jag arbetar just nu med att planera start av en e-butik och håller på att damsuga marknanden av e-butiklösningar. Jag behöver inte en jätteavancerad e-butik egentligen men det är en funktion jag absolut måste ha och jag har än så länge inte hittat en enda lösning som har denna funktion som standard, i så fall får man köra en open source-lösning och köpa till en extension för många hundralappar bara för den enda funktionen.

    Den funktion jag behöver är produktval som är beroende av varandra, dvs. att kunden först väljer ett huvudval och när den har gjort det kommer en undervalsmeny upp med olika valalternativ beroende på vad den valt i det första valet (jag hoppas ni förstår vad jag menar).

    Jag har som sagt inte lyckats hitta en enda lösning som har denna funktion som standard, varken färdiga hyrlösningar eller någon open source-lösning. Jag förstår inte varför det är en så sällsynt funktion, för mig som har produkter med många olika valmöjligheter är det absolut nödvändigt och jag tycker att det borde finnas andra som har behov av en sådan funktion också. Jag skulle därför bli oerhört tacksam om någon kunde tipsa mig om någon e-butiklösning där detta är möjligt, det spelar ingen roll om det är en hyr- eller open source-lösning bara denna funktion finns! (håller på att bli tokig snart)

    #161110
    tonys
    Medlem

    Du har PM från Talex.se

    #161111
    david71
    Deltagare

    Funktionen produktattribut finns i oscommerce, så här:
    Rubin RC – Din ädelsten i RC-träsket!

    #161118
    nordicwebteam
    Deltagare

    Vi har kört Magento + advanced product options modul, ex denna har det du söker. Andrew 3,5-sits svängd soffa – Soffor – Inside Möbler

    #161119
    tonys
    Medlem

    Hej
    Och t.ex det som Talex ha Tvillingkoppel, Parkoppel, Läderkoppel
    Sedan om jag förstår dig rätt så vill du också att det andra valet inte är synligt över huvud taget förrän kunden har valt det första.
    Jag tror vi har ställt in det så för andra kunder men hittar inte på rakarm ett exempel nu, men den är en mindre anpassning bara.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.