Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Tictail eller Textalk

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102903
    delfinita
    Deltagare

    Hejsan

    Har kört min butik med Prestashop för lite mer än ett år. Det har funkat okej men jag har problem som går inte att lösa utan att byta “theme” vilket betyder att jag måste betala för ett nytt theme eller fixa ett personligt som kostar mycket. Värje gång något uppdateras på prestashop blir det helvete, och min sida ser inte bra ut…just nu säger de att jag ha halv av mina varor “slut på lager” och det är inte sant…det är en bug på theme…osv osv…

    Så funderar på att flytta över till en andra lösning. Tänkte något mer komplett paket typ som Tictail eller Textalk. Jag vill inte växa, jag har ett litet mål och önska bara sälja detta. Max 80-100 produkter. Prestashop kräver mycket kunskap som jag har inte tid att lösa…eller betala andra för att de görs detta av mig.

    Så…jag vill visa mina grejer, så kunderna kan kom in, välja, check out och det är det.

    Vilka skulle funka bäst och enklaste tycker ni? Textalk eller Tictail?

    Tack

    #179148
    Beezed
    Deltagare

    Testa pandacommerce. Kör själv detta på en butik och tycker det fungerar bra. Är en schysst hybrid av textalk och tictail. Kostnaden baseras på din omsättning vilket är najs.
    Jobbar även med textalk och Prestashop och tycker att panda är den som är lättast att “kicka” igång.
    PS. Tror att du “enkelt” kan importera det du har i Prestashop med. Lite osäker men tror det så du slipper lägga in alla artiklar igen.

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    #179150
    Kocken
    Deltagare

    Jag kan bara uttala mig om Textalk av dessa två, men Textalk är ett omodernt system som du kommer att bli tvungen att byta från om du börja sälja lite mer.
    Anlita Prestawork eller någon annat företag som kan Prestashop i stället är mitt tips.

    #179160
    Carolinehjerpe
    Deltagare

    Hej!

    Jag kan bara uttala mig om Tictail, men jag tycker det är en superbra plattform. Jag har skrivit i någon tråd tidigare, men jag har en Tictail sen 1,5 år tillbaka ungefär. Jag tycker de är suveräna och jag känner absolut att jag kunnat växa inom det (även fast du inte vill det så är det kanske bra att veta att det går:)). Jag tycker det fungerar jättebra med themes och plug ins, som de kallar appar, och jag tycker att det mesta finns. Det är även mkt som går att göra själv i kodning om man sätter sig och googlar lite och hittar deras “tickets” som de löst i tidigare fall där de visar en och guidar en igenom hur man kodar i en hemsida.

    Mkt bra! Har du testat något av de än? Det som är väldigt bra med Tictails om gjorde att jag startade det i början är ju också att det är gratis och riskfritt.. Jag tycker personligen inte att det är någon mening med att anlita någon att göra det åt en, jag funderade på det innan jag hittade Tictail, men det är så pass enkelt att fixa själv och fungerar så pass bra att jag verkligen kan rekommendera det.

    Kul! Lycka till!!

    #180225
    GurraG
    Deltagare

    Jag tycker Tictail är enkelt, billigt och bra men man blir även väldigt låst av det och dess förutbestämda design. T.ex. hur får man både bild och text på landing page? Du får gärna hjälpa mig med det! Jag blir tokig när jag jobbar i Tictail om man vill ändra något.

    #180408
    Sellya
    Deltagare

    Hej GurraG Jag kan sälja min Tictail design till dig eller göra en egen åt dig. Skicka ett PM till mig. Jag har jobbar mycket med Tictail.

    #180437
    Niklas.C
    Deltagare

    Hej delfinita, skulle föreslå ett annat alternativ. Rekommenderar Quickbutik.
    Har precis börjat använda det och det är väldigt smidigt och har allt som behövs. Kräver typ ingen kunskap alls som med prestashop och har inte allt det där meck med tilläg och så.. Tictail är nog mer lämplig för mindre e-butiker som önskar vara en del av ett community? så det blir inte helt utan tictail reklam och så om man väljer dem.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.