Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Kassaknappen funkar inte

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103116
    VPortnoff
    Medlem

    Hej, Jag har ett problem med kassaknappen. När jag klickar på den länkar den mig tillbaka till varukorgen. Jag har kontrollerat kassa sidans URL och det funkar bra om jag förhandsgranskar. Jag har min webbshop i WP och WC. Använder Payson som betalningssystem. Jag är ganska grön på det och behöver hjälp. Uppskattar alla tips och råd!

    #179973
    DavidWigg
    Deltagare

    @VPortnoff 84991 wrote:

    Hej, Jag har ett problem med kassaknappen. När jag klickar på den länkar den mig tillbaka till varukorgen. Jag har kontrollerat kassa sidans URL och det funkar bra om jag förhandsgranskar. Jag har min webbshop i WP och WC. Använder Payson som betalningssystem. Jag är ganska grön på det och behöver hjälp. Uppskattar alla tips och råd!

    Kontrollera att du har rätt inställningar i Woocommerce inställningar under:

    “Kassan”

    Kolla också så inget plugin stör processen genom att avaktivera dessa.

    #179984
    VPortnoff
    Medlem

    Jag har kontrollerat Kassan. Sidans URL stämmer och alla inställningar är som de ska. Det som är knepigt är att när jag förhandsgranskar sida “Kassa” kan jag se att den existerar och URL fungerar. Däremot när jag trycker på “fortsätt till kassan utifrån länkas jag till varukorg istället för kassan. Jag har avaktiverat alla plugins förutom Child configurator och Woocommerce, och Payson. Känner mig helt hopplöst och Woo support svarar inte!!!

    #179985
    DavidWigg
    Deltagare

    @VPortnoff 85007 wrote:

    Jag har kontrollerat Kassan. Sidans URL stämmer och alla inställningar är som de ska. Det som är knepigt är att när jag förhandsgranskar sida “Kassa” kan jag se att den existerar och URL fungerar. Däremot när jag trycker på “fortsätt till kassan utifrån länkas jag till varukorg istället för kassan. Jag har avaktiverat alla plugins förutom Child configurator och Woocommerce, och Payson. Känner mig helt hopplöst och Woo support svarar inte!!!

    Inget som ligger och spökar i functions.php heller?

    #179986
    DavidWigg
    Deltagare

    Måste få veta en sak, har det varit så här sedan ni öppnade butiken eller kom det av sig själv?

    #179988
    Ekraft
    Deltagare

    Är det inte något översättningsfel så att kassasidan måste heta något i stil med /checkout eller liknande?

    #179992
    VPortnoff
    Medlem

    Butiken var inte aktiv i princip. Jag installerade Payson plugin i september, testade via deras test agent och allt funkade men jag har inte gjort provköp på riktigt då. Kassan i alla fall fungerade. Sedan avaktiverade jag plugin efter några dagar så att shoppen inte var färdig. Efter jag har aktiverat Payson plugin igen efter ett par månader funkar inte kassans länk. dessutom funkar inte ens varukorgen i mobilen.
    Jag har inte rört php och har ingen kunskap om det.

    Jag är inte säker om det är ett översättningsfel eftersom jag har ändrat namn från checkout till kassa länge innan problemet uppstod.

    Kan du kolla min sida cosmetictreasures.se och kanske får en bättre insikt?

    #179996
    DavidWigg
    Deltagare

    @VPortnoff 85017 wrote:

    Butiken var inte aktiv i princip. Jag installerade Payson plugin i september, testade via deras test agent och allt funkade men jag har inte gjort provköp på riktigt då. Kassan i alla fall fungerade. Sedan avaktiverade jag plugin efter några dagar så att shoppen inte var färdig. Efter jag har aktiverat Payson plugin igen efter ett par månader funkar inte kassans länk. dessutom funkar inte ens varukorgen i mobilen.
    Jag har inte rört php och har ingen kunskap om det.

    Jag är inte säker om det är ett översättningsfel eftersom jag har ändrat namn från checkout till kassa länge innan problemet uppstod.

    Kan du kolla min sida cosmetictreasures.se och kanske får en bättre insikt?

    Ligger dessa på rätt ställe, på de sidor som ska agera kassa och kundkorg?

    [woocommerce_cart]
    [woocommerce_checkout]

    Sedan kan jag tyvärr inte svara på så mycket mer eftersom jag saknar insikt i butiken och hur den är installerad mm.

    #180038
    Femtioprocent.nu
    Deltagare

    Har du något plugin såsom Yoast SEO som har redirect automatiskt?

    Response

    Checked link: http://cosmetictreasures.se/kassa/

    Type of redirect: 301 Moved Permanently

    Redirected to: http://cosmetictreasures.se/varukorg/

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.