Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Spåra avslut med KCO i analytics

Etiketter: ,

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103326
    palle_m
    Deltagare

    Hej

    jag har en prestashop har dock svårt att spåra köp gjorda i KCO. Någon som har en lösning på mitt problem?

    Den staistik jag får är helt felaktig och värdelös te.x står det att noll köp är gjorda med betald trafik vilket är helt knasigt. Har hört om fler som upplevt problem med detta hittar dock lite info när jag söker.

    Jag vill kunna följa alla kampanjer jag har för att se vilka som ska avslutas eller som ska ökas just nu kan jag knappt gissa.

    #180821
    nordicwebteam
    Deltagare

    @palle_m 85951 wrote:

    Hej

    jag har en prestashop har dock svårt att spåra köp gjorda i KCO. Någon som har en lösning på mitt problem?

    Den staistik jag får är helt felaktig och värdelös te.x står det att noll köp är gjorda med betald trafik vilket är helt knasigt. Har hört om fler som upplevt problem med detta hittar dock lite info när jag söker.

    Jag vill kunna följa alla kampanjer jag har för att se vilka som ska avslutas eller som ska ökas just nu kan jag knappt gissa.

    Du måste ha en trackingkod på tacksidan. Jag skulle ta kontakta med Klarna och Prestaworks för att få hjälp med det.

    #180832
    MickeB
    Deltagare

    @palle_m 85951 wrote:

    Hej

    jag har en prestashop har dock svårt att spåra köp gjorda i KCO.

    @nordicwebteam 86065 wrote:

    Du måste ha en trackingkod på tacksidan. Jag skulle ta kontakta med Klarna och Prestaworks för att få hjälp med det.

    Varken Klarna eller Prestaworks hjälper tyvärr till med detta (såvida man inte är kund hos Prestaworks). Man får fixa det själv.

    Om du är slängd i PHP så går det till så här:

    1. Sätt de variabler du behöver i filen /modules/klarnaofficial/controllers/front/thankyou.php

    2. Lägg sedan analyticskoden i /modules/klarnaofficial/views/templates/front/kco_thankyoupage.tpl

    #180863
    MagnusJohansson
    Deltagare

    @palle_m 85951 wrote:

    Hej

    Den staistik jag får är helt felaktig och värdelös te.x står det att noll köp är gjorda med betald trafik vilket är helt knasigt. Har hört om fler som upplevt problem med detta hittar dock lite info när jag söker.

    Tänk på att lägga in att vissa trafikkällor ska undantas i Analytics, exempelvis checkout.klarna.com. Källa: http://blog.klarna.com/2014/04/28/checkout-klarna-com-som-kalla-i-analytics/

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.