Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Wikinggruppen

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103341
    mjl
    Deltagare

    Hej,

    Ni som använder er av eller har använt er av Wikinggruppen…

    Jag skulle vilja få lite djupare insikter i Wikinggruppen. Hur är det att arbeta med dem? Hur fungerar deras back-end att arbeta i? Vilka kopplingar har ni och hur fungerar dessa? Löses problem på rätt sätt eller tillämpas nödlösningar? Skulle gärna vilja ta del av era upplevelser, bra som dåliga.

    Tack på förhand!

    #180801
    Croona
    Deltagare

    @mjl 86036 wrote:

    Hej,

    Ni som använder er av eller har använt er av Wikinggruppen…

    Jag skulle vilja få lite djupare insikter i Wikinggruppen. Hur är det att arbeta med dem? Hur fungerar deras back-end att arbeta i? Vilka kopplingar har ni och hur fungerar dessa? Löses problem på rätt sätt eller tillämpas nödlösningar? Skulle gärna vilja ta del av era upplevelser, bra som dåliga.

    Tack på förhand!

    Gör en testbutik så får du se hur det ser ut back-end.
    Vi har bara positivt om Wikinggruppen, har haft dem sedan 2008. Problemen löses på rätt sätt, och de kan fixa i stort sett vad som helst om du har en klar idé om hur det ska vara.

    #181243
    blazern
    Deltagare

    Hej, Wikinggruppen är kanon. Dom svarar på mail/Twitter de mest konstiga tider på dagar eller dygnet när vanligt folk är lediga :)

    De har ordnat några speciallösningar för vår del och de känns genomtänkta och skapade på ett bra sätt som är hållbart.

    Har inget negativt att säga faktiskt, utan allt är kanon, på riktigt.

    #181210
    Dancar
    Deltagare

    Vi kör också WGR och tycker det funkar prima. Jag tycker att man får gå in med ett lite annorlunda synsätt när det kommer till WGR jämfört med många andra lösningar. Tanken är inte att man ska få en fullvärdig butik från start, utan man får ett skal som har alla basic funktioner och sedan bygger man butiken efter sina egna behov. Det är också därför som man får X antal fria timmar för programering eller motsvarande i de större paketen. Detta tankesätt gör också att det är svårt att svara på vilka kopplingar som finns och vad man kan göra. Jag skulle säga att allt är möjligt. De har gjort många anpassningar för oss (stora som små) och de jobbar alltid snabbt och undviker “fulhack” vilket betyder att allt blir gjort på ett korrekt och framtidssäkrat sätt. Vi har implementerat flera lösningar och kopplingar som inte funnits på deras hemsida och det har alltid gått snabbt och bra. Deras kundtjänst är mycket snabb och trevlig, vilket för mig är viktigt då det är en så vital del av verksamheten.

    #167031
    Johan W
    Deltagare

    Deras kundtjänst må säkert vara bra osv. men jag skapade en testbutik och det var som att gå tillbaka 10 år.

    Gränssnittet i admin var väldigt väldigt gammalt och såg ut som något man knappat ihop under en vecka. Trodde först inte mina ögon då jag hört väldigt gott om dem.

    För mig är gränssnittet i admin väldigt viktigt då det är där du spenderar mycket av din arbetstid med produkthantering, orderhantering osv.

    #181225
    Dancar
    Deltagare

    Jag håller med dig Johan, jag blev själv väldigt tveksam till WGR när jag först loggade in under min “prova på”-period. Men man kan se deras system från två håll, man kan se det som ett system som man ska jobba aktivt i utan en massa kopplingar till andra system och då har deras backend och grundfunktioner mycket övrigt att önska. Men man kan också se det som att det är ett “skal” som man kan anpassa efter sina egna unika behov. Genom det simpla gränssnittet så blir detta enklare att göra och förr eller senare (förhoppningsvis förr) så behöver man koppla på ett affärssystem vilket man istället kommer att jobba I (något vi började göra efter c:a ett år). När man kommit dit så uppskattar man mycket att det finns en hög flexibilitet i ehandelsplattformen och framförallt bra support snarare än att backend ser snyggt ut (då man inte jobbar så mycket i det längre).

    Det var detta som var ögonöppnaren för mig när det tillslut blev WGR trots min smärre chock när jag först såg det :). Då ska sägas att jag ändå också är en riktig “sucker” för snygga gränssnitt, men när affärerna tar fart så uppskattar man snabba och bra lösningar mer än snyggt gränssnitt. Desto viktigare dock att front office är snyggt givetvis, och där kan de trolla fram rätt snygga grejer.

    Det är iaf hur jag ser på saken, sen är ju smaken som baken :)

    #181228
    Jonkejober
    Deltagare

    Jag har också använt deras testbutik och tyckte det var väldigt tungjobbat. Instämmer dock om att supporten och kontakten med dem varit väldigt bra. Jag valde dock att avstå köp av shop pga admin interfacet. Kändes som att det var en miljon klick för varje sak man skulle göra.

    #181242
    Johan W
    Deltagare

    @Dancar 86610 wrote:

    Jag håller med dig Johan, jag blev själv väldigt tveksam till WGR när jag först loggade in under min “prova på”-period. Men man kan se deras system från två håll, man kan se det som ett system som man ska jobba aktivt i utan en massa kopplingar till andra system och då har deras backend och grundfunktioner mycket övrigt att önska. Men man kan också se det som att det är ett “skal” som man kan anpassa efter sina egna unika behov. Genom det simpla gränssnittet så blir detta enklare att göra och förr eller senare (förhoppningsvis förr) så behöver man koppla på ett affärssystem vilket man istället kommer att jobba I (något vi började göra efter c:a ett år). När man kommit dit så uppskattar man mycket att det finns en hög flexibilitet i ehandelsplattformen och framförallt bra support snarare än att backend ser snyggt ut (då man inte jobbar så mycket i det längre).

    Det var detta som var ögonöppnaren för mig när det tillslut blev WGR trots min smärre chock när jag först såg det :). Då ska sägas att jag ändå också är en riktig “sucker” för snygga gränssnitt, men när affärerna tar fart så uppskattar man snabba och bra lösningar mer än snyggt gränssnitt. Desto viktigare dock att front office är snyggt givetvis, och där kan de trolla fram rätt snygga grejer.

    Det är iaf hur jag ser på saken, sen är ju smaken som baken :)

    Vi kan väl sammanfatta det som att om du skall köra Wikinggruppen så behöver du ett affärssystem där du administrerar dina produkter och ordrar. :)

    Jag tycker själv sådant skall ingå och är en självklarhet. Finns många andra plattformar som har ett modernt gränssnitt idag.

    #181259
    blazern
    Deltagare

    Dancar, vilket affärssystem valde ni?

    #181254
    Hasse
    Deltagare

    Har haft dom i flera år nu. Min webbutik ligger nere sen 4 dar tillbaks för att de skulle byta servrar. Ingen förvarning till mig som kund, butiken bara dog. KATASTROF! Inte tal om någon ersättning heller, de tar inte på sig något ansvar…. Mailen fungerar inte heller, har också tidigare varit mycket strul med den. Så just nu skulle jag inte rekommendera dom till någon, grrrr 😡

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.